۰ نفر

همه چیز درباره اهمیت ویتامین D

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۲:۴۲
کد خبر: 480423
همه چیز درباره اهمیت ویتامین D

ویتامین D را ویتامین آفتاب می‌نامند، زیرا بدن ما آن را در پاسخ به نور خورشید تولید می‌کند. با توجه به نگرانی‌های مرتبط با سرطان پوست و پیری زودرس، ما تمایل داریم که کرم‌های ضد آفتاب را ستفاده کنیم تا از پوست محافظت کنیم، اما این کار ویژگی‌های مثبت ویتامین D. را نیز از بین می‌برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مایکل هولیک استاد و مدیر آزمایشگاه تحقیقات ویتامین D. هاروارد می‌گوید: «پزشکان توصیه می‌کنند روزانه حدود ۱۵ دقیقه در معرض آفتاب و بدون ضد آفتاب باشید تا بدن شما بتواند دوز ویتامین D. خود را ایجاد کند. همچنین می‌توانید آن را از شیر و انواع دیگر لبنیات و برخی از غلات صبحانه که با ویتامین D. غنی شده اند دریافت کنید.»

ریه‌های خود را قوی نگه دارید

هولیک می‌گوید: بچه‌هایی که از مادرانی که کمبود ویتامین D. دارند متولد می‌شوند، بیشتر در معرض آسم و سایر اختلالات تنفسی هستند. ما می‌دانیم که سطح کافی ویتامین D. به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی‌تر کمک می‌کند.

از دیابت پیشگیری کنید

کودکانی که در طول سال اول زندگی خود به اندازه کافی ویتامین D. دریافت می‌کنند بعد‌ها کمتر به دیابت نوع ۱ مبتلا می‌شوند. در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که به میزان کافی ویتامین D. دریافت می‌کنند طی ۳۰ سال آینده ۸۸ درصد کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند. برخی شواهد نشان می‌دهد که ویتامین D. کافی همچنین می‌تواند از افراد در برابر دیابت نوع ۲، نوع بیماری که بیشتر با چاقی مرتبط است، محافظت کند. هولیک می‌گوید: مردان و زنانی که بیشترین میزان دریافت کلسیم و ویتامین D. را دارند ۳۳ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند.

استخوان‌های محکم تری داشته باشید

ویتامین D. و کلسیم برای ساخت و حفظ سلامت استخوان‌ها با هم کار می‌کنند. ویتامین D. به کلسیم کمک می‌کند تا وظیفه خود را انجام دهد و بدون آن استخوان‌های ما شکننده می‌شود. دو بیماری شایع استخوانی ناشی از کمبود ویتامین D. راشیتیسم (در کودکان) و استئومالاسی (در بزرگسالان) است. هر دو منجر به درد‌های منتشر شونده در بدن، ضعف عضلانی و استخوان‌های شکننده می‌شود.

خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش دهید

هولیک توضیح می‌دهد که سرطان پستان تنها سرطانی نیست که ویتامین D. می‌تواند از ما در برابر آن محافظت کند. تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح کافی ویتامین D. ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، پستان، پروستات و پانکراس را کاهش دهد در یک مطالعه بر روی ۳۴۰۰۰ بزرگسال، کسانی که دارای مقادیر بالای ویتامین D. بودند، ۲۰ درصد احتمال کمتر ابتلا به انواع سرطان‌ها را داشتند.