۰ نفر

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز:

با مهمترین جهش کرونا آشنا شوید

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۲:۳۶
کد خبر: 480116
با مهمترین جهش کرونا آشنا شوید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز با اشاره به اینکه ۴۰درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند تصریح کرد: ۴۰درصد دیگر هم به صورت متوسط و علامت کم بیماری بروز می‌کند و بیماران نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه خانگی دوره درمان را سپری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمانی در خصوص نقش اعمال محدویت‌های کرونایی بر کنترل بیماری گفت: تمهیدات و محدودیت‌ها می‌تواند بر کاهش بار بیماری اثر داشته  باشد زیرا تجربه‌های گذشته  نشان می‌دهد  هر زمان که مردم  پای کار آمدند و رعایت کردند دو هفته بعد نتیجه مثبت در کاهش افراد مبتلا و همچنین موارد فوت  را مشاهده کردیم.

سلیمانی  در خصوص تغییر رفتار ویروس گفت:  این ویروس از ابتدای شروع تاکنون جهش‌های متعددی داشته است اما یکی از مهمترین این جهش‌ها قدرت بیماری‌زایی و قدرت انتقال آن و سرایت بیماری به افراد دیگر است که تقریباً سه تا ۹ برابر افزایش یافته است و  ماندگاری ویروس بعد از عطسه یا سرفه فرد مبتلا در فضای محدود و بسته تا بیش از پنج ساعت است و ابتلاء از طریق ترشحات  ماندگار وجود دارد.

سلیمانی تاکید کرد:  انتقال بیماری  از گذشته خیلی جدی‌تر شده است از این رو استفاده از ماسک از خانه تا خانه و حتی در خانه برای افراد دارای علائم ضروری است.

وی افزود: سلامت مهم است اما باید معیشت مردم هم در نظر گرفته شود و یک تعادل در معیشت و سلامت مردم  برقرار شود.

وی تاکید کرد:  آخرین یافته‌ها  حاکی از این است که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،  استفاده از ماسک،  رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست‌ها از ابتلای به بیماری جلوگیری می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند  تصریح کرد:  ۴۰ درصد دیگر هم به صورت متوسط  و علامت کم بیماری بروز می‌کند و نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه  خانگی دوره درمان را سپری کنند و در صورت نیاز با مراجعه به پزشک داروهای درمانی اولیه را  دریافت نمایند و به صورت علامتی درمان شوند و در  ۲۰ درصد از افراد علایم شدید  این بیماری بروز می‌کند و لازم است به بیمارستان مراجعه کرده و در صورت نیاز بستری شوند.