۰ نفر

چند توصیه برای کاهش دوره سرماخوردگی

۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰
کد خبر: 477616
چند توصیه برای کاهش دوره سرماخوردگی

اگرچه سرما به طور مستقیم عاملی برای بروز سرماخوردگی نیست، اما شما را برای ابتلا به این بیماری آماده می‌کند. خستگی، ضعف سیستم ایمنی بدن و استرس از عوامل دیگر ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش مایوکلینیک، اگر شما سرما خورده باشید، حداقل ۵ روز زمان نیاز دارید تا به طور نسبی بهبود یابید. البته هیچ روشی برای درمان قطعی سرماخوردگی وجود ندارد، اما می‌توان با دنبال کردن برخی توصیه‌ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به بهبودی دست یافت:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فرادید، هیدراته بمانید. چای داغ، آب، سوپ مرغ و سایر مایعات مانند آب گرم همراه با لیمو و عسل، بدن را هیدراته نگه می‌دارد. این مایعات همچنین می‌توانند احتقان قفسه سینه و مجاری بینی شما را تسکین دهند تا بتوانید راحت نفس بکشید. از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید، زیرا باعث کمبود آب بدن می‌شود و می‌تواند در خواب و استراحت مورد نیاز برای بهبودی اختلال ایجاد کند.

گلودرد را با غرغره کردن آب‌نمک تسکین دهید. همچنین می‌توانید کمپرس یخ، اسپری‌ها یا آب نبات‌های سرد مکیدنی برای گلو درد را امتحان کنید. بزرگسالان می‌توانند از استامینوفن، ایبوپروفن یا آسپرین برای تسکین علائم استفاده کنند. دارو‌ها را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید.

در خانه از دستگاه مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید. این دستگاه برای تسکین گرفتگی بینی و عفونت‌های مجاری تنفسی و همچنین کاهش شدت و درد سرفه‌های خشک مفید است.

فراموش نکنید که آنتی‌بیوتیک‌ها، برای درمان بیماری‌های باکتریایی مفیدند، اما هیچ کمکی در برابر ویروس‌های سرماخوردگی نمی‌کنند. از درخواست آنتی‌بیوتیک از پزشک برای سرماخوردگی یا استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های قدیمی که در دست دارید خودداری کنید.

دقت کنید که مصرف ویتامین C به شما در جلوگیری از سرماخوردگی کمک نمی‌کند. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین C قبل از شروع علائم سرماخوردگی، می‌تواند مدت زمان بیماری را کوتاه کند. همچنین چندین مطالعه نشان داده است که مکمل‌های زینک ممکن است طول سرماخوردگی را کاهش دهند.
 
البته زینک دارای عوارض جانبی مضر از جمله مسمومیت و معمولا وقتی ایجاد می‌شود که ۲ هزار میلی‌گرم و یا بیشتر مصرف شده باشد. پس قبل از استفاده از زینک با پزشک خود صحبت کنید.