۰ نفر

ارتباط بین درد مزمن و خطر آسیب‌های قلبی

۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۵۸
کد خبر: 476428
 ارتباط بین درد مزمن و خطر آسیب‌های قلبی

کمردرد و گردن‌درد، آرتریت که می‌تواند زندگی روزمره را با چالش روبه‌رو کند، احساس درد در زانوها که برداشتن هر گام را دشوار می‌سازد، مساله هرچه که باشد، درد مزمن می‌تواند حتی انجام فعالیت‌های ساده را نیز مختل کند.

به گزارش ایزی هلث اپشنز، درد مداوم به خودی خود آزاردهنده است اما پژوهشی جدید نشان داده است افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند ممکن است با مساله ای جدی‌تر نیز مواجه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، مطالعه ای که در نشریه Pain Medicine منتشر شد، ارتباط بین درد مزمن و افزایش احتمال تجربه حمله قلبی یا سکته مغزی را نشان داده است. در این مطالعه شرایط ۵۲,۸۴۲ نفر در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ دنبال شد که ۱۷,۶۱۴ نفر از آنها داروهای مسکن (چه بدون نسخه یا تجویزی) برای حداقل سه ماه مصرف می کردند و ۳۵,۲۲۸ نفر فاقد درد مزمن بودند.

نتایج برای افرادی که با درد مزمن مواجه بودند شوکه کننده بود ...

طی دوره مطالعه، افرادی که از درد مزمن رنج می بردند در مقایسه با آنهایی که به درد مزمن مبتلا نبودند، ۲۰ درصد احتمال بیشتری داشت یک حمله قلبی را تجربه کنند و همچنین احتمال تجربه سکته مغزی برای آنها ۳۰ درصد بیشتر بود.

ارتباط درد و سلامت قلب

به گفته پژوهشگران، دلیل ارتباط بین درد مزمن و خطر رویدادهای قلبی می تواند با این حقیقت که درد بلند مدت به مشکلاتی منجر می شود که افت سلامت قلب را در پی دارند مرتبط است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- افزایش سطوح استرس

- کمبود خواب یا خواب بی کیفیت

- افسردگی

- کاهش توانایی برای انجام ورزش

تمام این موارد همراه با هم می توانند قلب و رگ های خونی را در وضعیت بدی قرار دهند.

همچنین، این به معنای آن است که محافظت از سلامت قلب ممکن است شامل مدیریت درد مزمن شود.

روش های طبیعی برای کاهش ناراحتی و افزایش تحرک

زمانی که موضوع مدیریت درد مطرح می شود، افزون بر داروها، برخی روش های طبیعی نیز می توانند موثر باشند. این در شرایطی است که داروهای مسکن می توانند با برخی عوارض جانبی به ویژه در صورت استفاده بلند مدت همراه باشند، از این رو، کاهش سطوح درد به روش های طبیعی می تواند گزینه بهتری باشد.

خواب کافی

کمبود خواب با افزایش سطوح درد و حتی ظهور درد مزمن جدید پیوند خورده است. حفظ یک برنامه خواب منظم و استراحت با کیفیت بالا تا حد امکان می تواند به کاهش ناراحتی های مزمن کمک کند.

تحرک داشتن

ورزش می تواند ترشح اندورفین ها در مغز را تحریک کند که این مواد شیمیایی می توانند سیگنال های درد را مسدود کنند. در شرایطی که درد مزمن می تواند شما را به کاهش فعالیت بدنی وسوسه کند اما انجام تمرینات ورزشی سبک و کششی می تواند در واقع به بهبود علائم، از جمله درد مزمن کمک کند.

تمرین ذهن‌آگاهی

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ که ۳۸ مطالعه بالینی را شامل می شد نشان داد که تمرین ذهن‌آگاهی، مانند مدیتیشن، نه تنها علائم درد و افسردگی را کاهش می دهد، بلکه کیفیت کلی زندگی را نیز بهبود می بخشد.

مصرف مکمل‌ها

شما می توانید با تعدیل فعالیت سیستم ایمنی خود برای کاهش التهاب در بدن با استفاده از مکمل هایی که کارایی آنها در این زمینه اثبات شده است، درد و ناراحتی خود را کاهش دهید. از جمله این مکمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن دانه زیره سیاه - این روغن که به روش پرس سرد تهیه شده و فاقد هگزان است، سرشار از تیموکینون و تیموهیدروکینون است که به پشتیبانی از سیستم ایمنی و کاهش التهاب و آرامش سیگنال های درد در بدن کمک می کند.

عصاره زردچوبه - مطالعه ای که در نشریه Journal of Biological Chemistry منتشر شد، نشان داد که کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه می تواند فعالیت NF-kb را مسدود کند که به کاهش تورم، سفتی و درد برای ریکاوری و تسکین سریع‌تر کمک می کند.

عصاره زنجبیل - در یک مطالعه که آثار زنجبیل بر روماتیسم و اختلالات عضلانی‌اسکلتی بررسی می شد، به ۵۶ بیماری پودر زنجبیل داده شد. از این تعداد، ۲۸ نفر به آرتریت روماتوئید، ۱۹ نفر به استئوآرتریت (آرتروز) و ۱۰ نفر به اختلال عضلانی مبتلا بودند. طی یک بازه زمانی ۳ ماه تا ۲.۵ سال، ۱۰۰ درصد افراد مبتلا به اختلال عضلانی تسکین درد را تجربه کردند. افزون بر این، ۷۵ درصد افراد مبتلا به آرتریت نیز تسکین درد و تورم را تجربه کردند.

ویتامین D۳ - ویتامین D بر واکنش التهابی بدن به روشی که احساس درد را کاهش می دهد، تاثیر می گذارد. این منطقی به نظر می رسد زیرا کمبود ویتامین D با افزایش خطر شرایط مرتبط با درد، مانند فیبرومیالژیا و بیماری های روماتیسمی پیوند خورده است. همچنین، باور بر این است که این ویتامین به بهبود کم خوابی مرتبط با درد کمک می کند.