۰ نفر

در آمریکا؛

آزمایش بالینی دو واکسن کرونا از سرگرفته می‌شود

۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
کد خبر: 476125
آزمایش بالینی دو واکسن کرونا از سرگرفته می‌شود

آزمایش بالینی دو واکسن کووید ۱۹بالقوه آکسفورد و جانسون و جانسون در آمریکا در هفته آینده دوباره از سرگرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رئیس طرح Operation Warp Speed آمریکا اعلام کرد احتمالاً آزمایش بالینی دو واکسن کووید ۱۹ بالقوه «آکسفورد» و «جانسون و جانسون» هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

آزمایش‌های بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه ای که دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت آسترازنکا توسعه داده و همچنین واکسن بالقوه جانسون و جانسون به دلیل ظهور عوارض جانبی در شرکت کنندگان متوقف شده بود.

هر دو این واکسن‌ها از وکتور ویروس توسعه یافته‌اند.

اما دکتر منصف اسلوعی، رئیس این طرح اعلام کرد سازمان غذا و دارو آمریکا احتمالاً در هفته جاری در این باره تصمیم گیری می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر هیچ نشانه‌ای حاکی از آن وجود ندارد که واکسن‌های توسعه یافته از وکتور ویروس، ایمنی کمتری نسبت به انواع دیگر دارند.

آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه دانشگاه آکسفورد در ۸ سپتامبر متوقف شد زیرا در یکی از داوطلبان عوارض شدیدی ظاهر شد که طبق تشخیص پزشکان میلیت عرضی بود.

واکسن توسعه یافته در شرکت جانسون و جانسون نیز در ۱۲ اکتبر، پس از آن متوقف شد که یکی از داوطلبان به بیماری ناشناخته‌ای مبتلا شد. این شرکت از فراهم کردن اطلاعات بیشتر درباره ماهیت بیماری خودداری کرده است.