۰ نفر

پیش‌بینی سلول‌های کشنده سرطان با کمک یک آزمایش جدید

۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 474575
پیش‌بینی سلول‌های کشنده سرطان با کمک یک آزمایش جدید

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز در بررسی جدید خود توانستند نوعی روش آزمایشی ابداع کنند که می‌تواند ویروس‌های کشنده سرطانی را به دقت بررسی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه جانز هاپکینز"(Johns Hopkins University)، نوعی آزمایش ابداع کرده‌اند که می‌تواند کشنده‌ترین ویروس‌ها را در متداول‌ترین و تهاجمی‌ترین نوع سرطان مغز با دقت بررسی کند.

شاید توانایی این روش در بررسی این سلول‌های تهاجمی در شرایط کشنده‌ای مانند بروز "گلیوبلاستوما"(glioblastoma) بتواند به کشف داروهای جدیدی برای پیشگیری از بروز سرطان بیانجامد. همچنین این آزمایش می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام یک از بیماران در معرض کمترین یا بیشترین تهاجم گلیوبلاستوما قرار دارند.

"کنستانتینوس کنستانتوپولوس"(Konstantinos Konstantopoulos)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما این پلتفرم را به کار گرفتیم تا درمان‌های احتمالی را برای توقف تهاجم بیماری و تکثیر این سلول‌های کشنده مورد بررسی قرار دهیم و نهایتا به نجات بیماران با استفاده از پزشکی دقیق کمک کنیم. ما با بررسی این سلول‌های کشنده‌ می‌توانیم به شناسایی اهداف جدیدی بپردازیم که این سلول‌های تهاجمی را متوقف کنند.

فناوری‌های کنونی آزمایش نمی‌توانند پیامدهای گلیوبلاستوما را برای هر بیمار پیش‌بینی کنند و روش‌های بررسی انفرادی نیز به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد.
پژوهشگران در بررسی سال گذشته خود، توانایی این روش آزمایشی را در تشخیص متاستاز سرطان پستان نشان دادند.

این روش هنوز به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد و باید روی نمونه‌های بیشتری از بیماران انجام شود تا میزان نجات آنها را پیش‌بینی کند.

این پژوهش، در مجله(Nature Biomedical Engineering) به چاپ رسید.