۰ نفر

اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید این خوراکی‌ها را نخورید

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۳:۰۰
کد خبر: 474340
اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید این خوراکی‌ها را نخورید

تغذیه صحیح برای قلب شما بسیار مهم است. اولویت بندی اصلی برای سلامت قلب، پرهیز از فست فودها، مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات تازه است. اما در مورد پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و آب نبات چطور؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، غذا‌های ناسالم اغلب حاوی موادی مانند چربی‌های ترانس، دانه‌های تصفیه شده و شکر هستند که می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهند. اما بدترین خوراکی‌ها کدامند؟

گوشت‌های فرآوری شده

گوشت‌های فرآوری شده و فرآوری شده، از جمله انواع سوسیس و کالباس، بیکن و هات داگ، به دلیل داشتن چربی اشباع بالا از بدترین غذا‌ها برای قلب شما هستند. طبق گفته دکتر باربارا جورج، مدیر مرکز پزشکی سلامت قلب و عروق در بیمارستان NYU Winthrop در لانگ آیلند، تجمع پلاک، سخت شدن رگ‌ها و چربی اشباع همه با هم ارتباط دارند.
یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ در پزشکی داخلی JAMA ارتباط بین گوشت قرمز و فرآوری شده را با خطر بیماری قلبی و مرگ نشان داد.

دانه‌های تصفیه شده و فرآوری شده

طبق گفته نیکا گلدبرگ، مدیر پزشکی برنامه قلب زنان NYU در نیویورک، برخی از بدترین غذا‌ها برای قلب شما غذا‌های فرآوری شده هستند. دکتر گلدبرگ توضیح می‌دهد: "غذا‌های فرآوری شده باعث افزایش شدید قند و انسولین می‌شوند و سپس گرسنگی شما افزایش می‌یابد و سپس بیشتر می‌خورید. "
غذا‌های فرآوری شده اغلب حاوی غلات تصفیه شده مانند آرد سفید یا برنج سفید هستند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ در مجله بین المللی پزشکی بالینی و تجربی نشان داد که مصرف غلات تصفیه شده با ۹.۴ درصد خطر بیماری قلبی مرتبط است.

غذا‌های سرخ شده

به گفته دکتر گلدبرگ، غذا‌های سرخ شده یکی از بدترین غذا‌هایی است که سلامت قلب شما را تهدید می‌کند. خوردن غذا‌های سرخ شده به عوامل خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا و چاقی منجر می‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ در مورد مواد مغذی نشان داد که خوردن غذای سرخ شده چهار بار در هفته می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، چاقی و فشار خون شود.

سس‌ها و کنسرو‌ها

کنسرو‌ها و سس‌ها حاوی نمک زیاد و مواد افزودنی هستند. به گفته دکتر گلدبرگ، این موضوع می‌تواند فشار خون را افزایش دهد یا علائم نارسایی قلبی را برای یک فرد مبتلا به فشار خون بالا یا نارسایی قلبی بدتر کند.