۰ نفر

وزیر بهداشت تشریح کرد:

آخرین خبر از واکسن کرونای ایرانی

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 473975
آخرین خبر از واکسن کرونای ایرانی

وزیر بهداشت گفت:در دو سه تیم پیشرفته‌تر واکسن کرونا را در فاز حیوانی تمام کردیم که برابر و منطبق با پروتکل‌ها است، تا دو هفته دیگه وارد فاز انسانی خواهیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایلنا،  «سعید نمکی» وزیر بهداشت در دیدار با فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج، گفت: در هجمه اول یک بیمار هم در پشت در بیمارستان آواره نشد، یک نفر به دلیل مشکلات اقتصادی پشت در بیمارستان نماند، حتی یک فرد مسن نبود که به دلیل اولویت جوان‌ها دستگاه از او قطع شود، حتی یک شکایت هم از دورترین مناطق کشور، نداشتیم که افراد از خدمات ناراضی باشند.

وی ادامه داد: به هزار افغانستانی بدون هزینه خدمات ارائه کردیم، ما موج را که شکستیم و حمله به ویروس را شروع کردیم.

نمکی بیان کرد: با همین روش در کمتر از دو ماه میزان مرگ‌ و میرهای کرونا را به کمتر از ۲۰ درصد رساندیم و داشتیم به سمت تک رقمی شدن مرگ‌های روزانه می‌رفتیم که به یکباره دچار مشکلاتی شدیم، در واقع در اوج تحریم‌ها همه‌ی این اتفاقات خوب رخ داد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اولویت اول ما باید مدیریت کرونا باشد و می‌دانیم که آنچه که تحریم ها متوجه ما کرده است باعث شده روزهای سختی را برای تهیه دارو پشت سر بگذاریم در حالی که آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار برای کرونا اختصاص دادند ولی پرستاران ما تا ۲۰ روز پیش ۱۰ تا ۱۲ ماه مطالبات معوق داشتند که به تازگی سه ماه پرداخت کردیم.

وی در رابطه با تغییرات ویروس کرونا گفت: میزان مرگ نسبت به بستری در این دوره به مراتب بیشتر است و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که موتاسیون‌های ویروس مدام در حال تغییر است، پس بنابراین کرونا، بیماری نیست که با یک دوز واکسن جواب بدهد و ایمنی ایجاد کند و حتما باید دو یا سه دوز واکسن زد که همه این نکات باعث شده تا ساخت واکسن کرونا با دشواری هایی همراه باشد.

نمکی در پایان بیان کرد: با دو الی سه تیم پیشرفته‌تر   واکسن کرونا  را در فاز حیوانی تمام کردیم که برابر و منطبق با پروتکل‌ها است، تا دو هفته دیگه وارد فاز انسانی خواهیم شد.