۰ نفر

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا:

سیستم ردیابی دیجیتال ۵۰ هزار بیمار کرونایی را شناسایی کرد

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
کد خبر: 470128
سیستم ردیابی دیجیتال ۵۰ هزار بیمار کرونایی را شناسایی کرد

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: به کمک سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌یابی توانستیم در تهران ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «علیرضا زالی» امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از کاربردهای۵G که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به همراهی وزارت ارتباطات برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: اولین اپلیکیشن هوشمند با همکاری ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران و سازمان نظام پزشکی، برای استخراج اطلاعات و استفاده از آن برای غربالگری با تلاش وزیر ارتباطات در تهران شکل گرفت و در همان روزهای نخست با استقبال خوب ملی رو به رو شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: استفاده از این اپلیکیشن در روزهای سخت اسفندماه موجب شد بخشی از مراجعه ها در حوزه کرونا کاملا هوشمندانه و با دلایل علمی انجام شود. این اپلیکیشن که ac۱۹، نام دارد به علت هم‌پوشانی با محصولات دیگر پس از مدتی به به یکی از کشورهای CIS فروخته شد.

وی افزود: علاوه بر شناسایی بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌یابی، توانستیم مناطق آلوده استان را نیز شناسایی کنیم که این روند، استمرار دارد.  

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اولین نقشه سیر و سفر بیماران مبتلا به کرونا و ناقلین با علامت و بی علامت توسط وزارت ارتباطات جمع آوری شد، ادامه داد: امروز یکی از شاخص های ارزیابی حکمرانی توسعه‌ای و پارادایم مدیریت توسعه‌ای در دنیا، ارتباط و رویکرد دستگاه‌های اجرایی در برخورد با دانشگاه‌ها است که افزایش ظرفیت پهنای باند بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاییدی بر این ادعاست.

او با بیان این که نقش وزارت ارتباطات در مقابله با بیماری کرونا بسیار سخاوتمندانه بود، خاطرنشان کرد: در تهران با دستور وزیر ارتباطات موفق شدیم ۵۰ هزار بیمار مبتلا را شناسایی و نقطه‌یابی کنیم. حتی افرادی که در مجاورت ۱۰۰ متری این افراد قرار دارند نیز قابل شناسایی هستند و نقشه آن‌ مناطق موجود است.  

زالی گفت: کرونا با تمام تلخ‌ کامی‌هایی که داشت یکسری فرصت‌های جدید نیز خلق کرد که از جمله این فرصت‌ها دگردیسی دیجیتالی در عرصه اجتماعی ایرانیان است که وزارت ارتباطات به خوبی در این حوزه وارد شده است. به همین واسطه، شکاف‌های دیجیتال موجود نیز در آینده مرتفع خواهد شد.

او با بیان اینکه باید از جسارت وزیر ارتباطات تشکر کرد، افزود: ما برای تحول نیاز به مدیرانی داریم که از جسارت و خودباوری برخوردار باشند. از سال ۲۰۱۷ تاکنون تنها ۱۰ درصد از مجموع خدمات در دنیا در زمره پزشکی از راه دور است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ این میزان به ۲۵ درصد برسد. فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با خاطر نشان کردن اینکه در این فرآیند رو به شتاب، ایران نیز باید جایگاه ممتازی داشته باشد، اضافه کرد: ایجاد زیرساخت شاید مهم‌ترین مساله استراتژیک در این میان است.  

او با تاکید بر این که مشاوره جراحی از راه دور نیز جاه طلبانه‌ترین بخش پزشکی از راه دور است، افزود: نباید فرصت سوزی کنیم، چراکه اقداماتی نظیر پزشکی و مشاوره پزشکی از راه دور در کشور شدنی است.