۰ نفر

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خبر داد:

فوت ۱۲ هزار تهرانی به دلیل کرونا

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 469777
فوت ۱۲ هزار تهرانی به دلیل کرونا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت ۱۲ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،​ ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال حاضر به دلیل افزایش آمار مراجعات تکمیل شده و بسیاری از شهروندان از این بیمارستان به آن بیمارستان به دنبال تخت بستری برای برخی از اعضای خانواده خود به دلیل ابتلا به این بیماری هستند.

خداکرمی گفت:‌ درمان کرونا پیچیده است و در بخش خصوصی نیز هزینه بستری بسیار گران‌تر از بخش دولتی است بنابر این رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند گفت:‌ جوانان اکثراً سرپرست خانواده هستند و فوت آنها عواقب جبران‌ناپذیری را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی برای خانواده‌ها به همراه دارد بنابر این رعایت فاصله اجتماعی و ماسک امر ضروری است که همچنان باید آن را مورد توجه قرار داد.

خداکرمی اظهار داشت: در تهران تاکنون ۱۲ هزار نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که با درایت می‌توان جلوی مبتلایان و متوفیان را گرفت.