۰ نفر

۱۰نکته برای شمایی که رژیم هم لاغرتان نکرد

۳ مهر ۱۳۹۹، ۱:۲۸
کد خبر: 469323
۱۰نکته برای شمایی که رژیم هم لاغرتان نکرد

لاغر نشدن با رژیم می تواند ریشه در اصول رژیم شما داشته باشد رژیم غذایی شما باید صحیح و متناسب با آناتومی بدن شما تنظیم شود تا بتوانید نتیجه بگیرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، با توجه به نتایج حاصل از مطالعات دانشمندان در دانشگاه های بزرگ تنها 1 نفر از 5 نفر توانستند وزن اضافی خود را کاهش دهند که حداقل 10 درصد از جرم بدن آن ها بود و یکی از دلایلی که کاهش وزن کار بسیار سختی است، اثر فلات است و این پدیده ای است که در آن وزن با وجود تمام تلاش ها کاهش نمی یابد و البته زمانی که هیچ پیشرفتی وجود ندارد، مردم ناامید می شوند و تمایل به توقف سبک زندگی سالم دارند و اما با این حال مبارزه با این فلات، امکان پذیر است.

روش های علمی اثبات شده ای پیدا شده است تا کاهش وزن را حتی اگر در مرحله فلات قرار داشته باشد، میسر خواهد کرد.

دلیل لاغر نشدن

چرا با وجود رژیم لاغر نمی شویم؟

دلایل اصلی لاغر نشدن با رژیم غذایی 

1. ورزش های وزنه ای:

انجام ورزش های وزنه ای برای از دست دادن وزن کم تر از ورزش های هوزی موثر است اما به حفظ سطح متابولیسم کمک می کنند که وقتی در رژیم غذایی طولانی مدت هستید بسیار مهم و تاثیر گذار است.

ورزش های وزنه ای سوخت را بسیار سریع تر می کند و اجازه نمی دهد که بدن به حالت مصرف انرژی پایین تغییر کند اما فراموش نکنید که بعد از ورزش کمی پروتئین بخورید که این گونه ماهیچه ها قوی تر خواهند شد و شما هیچ چربی اضافی نخواهید داشت. 

2. مقدار کالری مصرفی را در طول هفته تغییر دهید:

وقتی در رژیم غذایی قرار می گیریم بدن هوشمند ما با مقادیر کمتری از غذا سازگار می شود و مصرف انرژی را کاهش می دهد و به عبارت دیگر، بدن با شرایط زندگی جدید سازگار می شود و وزن اضافیتان را حفظ می کند در صورتی که هیچ غذایی وجود نخواهد داشت و وقتی که کالری کمتری مصرف می کنید، بدن می فهمد که تصمیم او درست بوده است.

برای گمراه کردن بدن می توانید از چرخه های کالری استفاده کنید این گونه که 2 روز در هفته باید حدود 1000 یا 1200 کالری با تقریباً کربوهیدرات مصرف کنید و بقیه روز ها 1500 کالری بخورید. این ترفند اجازه نخواهد داد که متابولیسم کاهش یابد و کسری کالری لازم را ایجاد کند.

3. تفاوت بین یک فلات حقیقی و یک فلات خیالی را بگویید: 

در طی روزهای اول رژیم غذایی مایعات اضافی بدن کاسته می شوند که باعث می شود کمی به سرعت کاهش وزن پیدا کنید اما به منظور از دست دادن یک کیلوگرم باید 3500 کالری کم کنید و مهم نیست که چطور به آن دست یابید چرا که در کل پیشرفت سریع نخواهد بود.

بسیاری از مردم فکر می کنند که از دست دادن وزن آرام یک فلات است و بنابراین آن ها علاقه خود را از دست می دهند و رژیم غذایی شان را رها می کنند پس صبور باشید و در مقیاس بیش از یک بار در هفته نروید. به این ترتیب، پیشرفت بزرگ تر و بیشتر به نظر می رسد.

مدام وزن کردن

علت لاغر نشدن با داشتن رژیم غذایی 

لاغر نشدن با رژیم و علل آن

4. پروتیین و سبزیجات بیشتری بخورید:

باور بر این است که رژیم های کم کربوهیدرات بهترین استراتژی برای از دست دادن وزن هستند. پروتئین و فیبر ما را سیر کرده و متابولیسم را افزایش می دهد و کربوهیدرات باعث افزایش سطح انسولین و گرسنگی می شود پس بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است یک تکه گوشت با چربی کم بخورید تا یک میوه شیرین. 

5. ورزشتان را تغییر دهید:

هزاران سال مبارزه برای بقا به بدن ما یک چیز ساده را یاد داد:منابع باید با هر وسیله ای که ممکن است ذخیره شوند و بعد از مدتی بدن انسان با تمریناتی که انجام می دهد سازگار می شود بنابراین بعد از چند هفته ورزش مشابه، پیشرفت قطعاً کاهش خواهد یافت.

تنها یک راه حل وجود دارد:

هر 1 تا 1.5 ماه شما باید برنامه ورزشی خود را تغییر دهید و گزینه های مختلفی وجود دارند:یوگا را با پیلاتس تغییر دهید، تمرین های جدیدی انجام دهید و ماهیچه های جدیدی را تمرین دهید که قبلاً روی آن ها کار نمی کردید و وزنه هایی را که استفاده می کنید هم تغییر دهید. 

6. غذای خوش مزه بخورید:

توانایی مقاومت در برابر میل به خوردن به کارکرد صحیح مغز بستگی دارد و با این حال اگر فرد برای مدتی طولانی چیزی خوش مزه نخورده باشد، مغز آن ها شروع به گفتن این می کند که یک تکه شکلات یا یک بیسکوییت لذت بیشتری به آن ها می دهد و به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند بخش های کوچکی از غذاهای "ممنوعه" را هم گاهی مصرف کنید.

اگر به خودتان اجازه دهید هر چند وقت یک بار استراحت کنید، شانس کمتری برای از دست دادن کنترل در برخی نقاط دارید و رژیم غذایی را قطع می کنید.

غذای لذیذ

راه حلی برای مشکل لاغر نشدن با رژیم 

لاغر نشدن با رژیم و نحوه مقابله با آن

7. مقدار کالری غذایی که می خورید را کاهش دهید:

تعداد کالری لازم برای از دست دادن وزن نه تنها به فعالیت فیزیکی بلکه به جرم بدن نیز بستگی دارد و اگر یک فرد مبتلا به اضافه وزن تنها 2000 کالری در روز بخورد، وزن کم می کند و اگر یک زن کوچک هم همین کار را بکند وزن زیاد می کند و فقط فراموش نکنید مقدار کالری غذا را بعد از هر 4 ونیم کیلوگرم محاسبه کنید. 

8. یک برنامه خواب دقیق داشته باشید:

همانطور که دانشمندان کشف کردند، داشتن خواب بد و از دست دادن وزن به روش سالم غیر ممکن است و دلایل بسیاری وجود دارد که چرا، اما به طور خلاصه:اگر به اندازه کافی نخوابید بدن شما استرس می گیرد و استرس منجر به احساس گرسنگی و تغییر در متابولیسم می شود و بنابراین مطمئن باشید که به اندازه کافی خوب می خوابید و مهم نیست چه اتفاقی می افتد. 

9. شمردن کالری:

دانشمندان ثابت کردند افرادی که وزن خود را از دست می دهند، بدون نظارت بر آنچه که ظرف چند هفته غذا می خورند رژیمشان را متوقف می کنند و البته، پیشرفت متوقف می شود و شما نمی توانید وزن کم کنید و بنابراین باید همیشه بدانید چند کالری می خورید.

کالری غذا

شکست رژیم و لاغر نشدن

10. ویژگی های بدنی را در نظر بگیرید:

همه می دانند که درست قبل از شروع چرخه قاعدگی، بدن زنان آب بیشتری را حفظ می کند و درست مثل زمانی که مردم بیش از حد آب می نوشند (به خصوص قبل از خواب)، غذا های شور و محصولات لبنی را می خورند. شما باید واکنش فردی به غذا های مختلف را در افراد مختلف در نظر بگیرید و بنابراین آنچه را که می خورید و چگونه بر روی بدن شما تاثیر می گذارد آنالیز و تحلیل کنید. 

بعد از خوردن برخی غذا ها تورم در عرض 2 روز ناپدید خواهد شد و بنابراین اجازه نمی دهید که چند کیلو گرم اضافی شما را به وحشت و ناامیدی تبدیل کند و ترازو را فراموش کنید و از یک متر استفاده کنید:به راحتی ثابت خواهد کرد که شما پیشرفت می کنید و سایز کم کرده اید.