۰ نفر

پیشگیری از آلزایمر با طب سنتی

۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱
کد خبر: 469287
 پیشگیری از آلزایمر با طب سنتی

متخصص طب ایرانی، به بیان علل بروز آلزایمر و برخی توصیه‌های مهم از دیدگاه طب ایرانی برای پیشگیری از بروز این بیماری پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  ارشادی‌فر، کاهش حافظه یا فراموشی که ‌بیشتر در افراد مسن اتفاق می‌افتد را تعریف آلزایمر دانست و گفت: نسبت ابتلای زنان به آلزایمر بیشتر از مردان بوده و کلمه مطابق با آن در طب ایرانی نسیان است که سال‌ها قبل از تشخیص این بیماری در طب مدرن، حکمایی همچون رازی، ابن سینا و سید اسماعیل جرجانی نیز آن را تعریف کرده‌اند.

در این زمینه بخوانید

چند پیشنهاد تغذیه‌ای برای پیشگیری از آلزایمر

توصیه‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

راز جوان ماندن ژاپنی‌ها کشف شد

وی افزود: علت نسیان از دیدگاه طب ایرانی در درجه اول سردی و تری مغز و سپس سردی و خشکی یا گرمی و خشکی آن است.

ارشادی‌فر، علائم آلزایمر را در افراد مختلف با توجه به علت بروز آن متفاوت دانست و گفت: وقتی سردی و تری بر مزاج مغز غلبه دارد، خواب بیمار زیاد بوده و ممکن است اشک‌ریزش از چشم‌ها نیز مشاهده شود، درحالی‌که در سوء مزاج سرد و خشک، فرد کم‌خوابی و خشکی بینی داشته و می‌تواند امور گذشته را به یاد بیاورد.

وی با بیان اینکه فراموشی به ‌ندرت به ‌دلیل غلبه گرمی و خشکی به‌ وجود می‌آید، افزود: ابتلا به آلزایمر نه ‌تنها در زنان بیشتر بوده، بلکه نسبت به مردان سریع‌تر هم پیشرفت می‌کند.

این متخصص طب ایرانی با توصیه به رعایت اصول حفظ تندرستی بر مبنای شش اصل ضروری حیات، برای پیشگیری از آلزایمر، گفت: آب‌ و هوای سالم، خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن، ورزش و استراحت، جذب مواد ضروری و دفع مواد زائد و حالات روحی روانی، شش اصل مهمی است که در مکتب طب ایرانی همواره بر رعایت توصیه‌های مرتبط با هر یک از آنها تاکید شده است.

وی افزود: استفاده از مغزیجات و کشمش و انجیر، پرهیز از مصرف پیاز خام، سیب ترش ناشتا و گشنیز زیاد و ننوشیدن آب زیاد، به‌خصوص در نبود احساس تشنگی، از دیگر توصیه‌های برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و افرادی که مزاج مغز آنها سرد و تر است نیز باید از خوردن کاهو پرهیز کنند.