۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛

مرگ و میر در موج دوم کرونا ۲درصد کم شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 464001
مرگ و میر در موج دوم کرونا ۲درصد کم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر شرایط استان در زمینه شیوع کرونا نسبت به شدت موج آن بهتر شده و تعداد بیماران از ۱۶۰۰ بیمار تقریبا به ۵۰۰ بیمار رسیده است و با توجه به آمار، مازندران کاهش ۲ درصدی تعداد مرگ و میر در موج دوم کرونا نسبت به موج اول را داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدعباس موسوی در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت و مشکلات پروژه بیمارستان درحال احداث تنکابن درکه محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر شرایط استان در زمینه شیوع کرونا نسبت به شدت موج آن بهتر شد و تعداد بیماران از ۱۶۰۰ بیمار تقریبا به ۵۰۰ بیمار رسیده است، گفت: اگر همین شرایط حفظ شود بسیاری از شهرها از حالت قرمز خارج می شوند.

وی از کاهش۲درصدی تعداد مرگ و میر در موج دوم کرونا نسبت به موج اول در استان خبر داد و افزود : البته امیدواریم حضور پرشمار و نگران کننده مسافران در تعطیلات اخیر استان را مجددا گرفتار موج دیگری از کرونا در هفته های آتی نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان این که نیازمند توسعه و گسترش فضاهای درمانی درغرب استان هستیم، تصریح کرد: توجه به تامین زیرساخت های لازم به عنوان ضروریات توسعه و احداث فضاهای درمانی و بیمارستان ها اهمیت فراوانی دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنان که در بحث مراجعه افراد و انتقال سریع بیماران به آن باید به تامین جاده مناسب توجه شود تا ضمن دسترسی آسان و بهتر ، در زمان بروز حوادث و بلایا مسدود نگردد.

* تکمیل بیمارستان تنکابن اولویت نخست وزارت بهداشت در مازندران

در ادامه سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی از تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی تنکابن به عنوان اولویت نخست وزارت بهداشت در مازندران یاد کرد و گفت: زیرساخت های این پروژه همچون تامین راه های دسترسی مناسب و استقرار تأسیسات زیر بنایی نظیر خطوط آب، برق، گاز، تلفن و غیره تا زمان تکمیل احداث ساختمان این بیمارستان با مشارکت و همکاری جدی همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مسئول شهرستان تنکابن باید فرهم شود.

* افزایش اعتبار پروژه بیمارستان تنکاین

سید امیرحسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن  نیز در این جلسه از مدیریت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که از زمان شیوع کرونا در استان با حرکت جهادی علیرغم همه مشکلات و دغدغه های فراوان تاکنون پای کار بودند و توانستند در ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا موفق عمل کنند و پاسخگو باشند تقدیر کرد.

وی از حل مشکلات بیمارستان درحال ساخت تنکابن به عنوان اولویت اصلی مدیریت کلان این شهرستان یاد کرد و از افزایش اعتبار لازم و انجام واگذاری خدمات فنی جهت توسعه راه های دسترسی و تامین زیرساخت های برق ،گاز ، آب ، تلفن و غیره این پروژه خبرداد.

* طرح پرستاران تمدید می شود

در ادامه محمد پنبه چی، معاون توسعه، مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری به موقع از بیمارستان امری حیاتی است،گفت: تعامل اجرایی و همکاری مناسب پیمانکار جهت تحویل به موقع بیمارستان برای تجهیز، تامین زیرساخت های لازم جاده ارتباطی و گسترش شبکه های آب ، برق ، گاز و تلفن در این منطقه ، خارج شدن شرایط بهره برداری این بیمارستان از حالت جایگزینی به توسعه ای یا احداثی و تدوین چارت تشکیلاتی جهت تامین نیروی انسانی لازم را از الزمات افتتاح و بهره برداری بیمارستان درحال ساخت تنکابن در زمان مقرر است.

وی همچنین از پیگیری انجام شده جهت موافقت با تمدید طرح پرستاران خبر داد و گفت: موضوع به کارگیری خدمات پرستاری جزمصوبات دانشگاه و از اولویت ها است و به زودی در بخش های مختلف بیمارستان شهید رجایی تنکاین اجرایی خواهد شد.