۰ نفر

شیوع اضطراب سلامتی در دوران کرونا

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲:۱۲
کد خبر: 463675
شیوع اضطراب سلامتی در دوران کرونا

نگرانی در مورد سلامتی در دوران شیوع کرونا بسیار رایج شده است تا جایی که برخی از افراد دچار اضطراب غیرمعمول کرونایی شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در دوران همه گیری کرونا اغلب افراد با دیدن علائم مشکوک دچار استرس می‌شوند، اما گاهی این اضطراب و استرس از حد عادی بسیار فراتر می‌رود.
اضطراب سلامتی یکی از اشکال اضطراب است که به دلیل تمرکز ویژه بر سلامتی، از دیگر انواع اضطراب متمایز می‌شود. افرادی که اضطراب سلامتی دارند، معمولا نگرانند که دچار یک بیماری خاص نشوند. اضطراب سلامتی می‌تواند ناتوان کننده باشد و تأثیر منفی قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد. اما گزینه‌های درمانی نیز در دسترس است. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب سلامتی با یک برنامه ارزیابی توسط یک متخصص بهداشت روان و یک برنامه درمانی موثر و جامع درمان می‌شوند.
نگرانی در مورد سلامتی اکنون و در دوران کرونا کاملاً طبیعی است، اما نگرانی بیش از حد زندگی شما را درگیر اختلالاتی جدی‌تر می‌کند. دکتر کوین گیلیلند، متخصص بهداشت روان می‌گوید: «در شرایط فعلی بیش از آن که نگران باشیم باید هشیار باشیم. سعی کنید اطلاعات خود را درباره کرونا به اطلاعات علمی محدود کنید و از مطالعه شایعات خودداری کنید.»
در جمع‌های دوستانه سعی کنید در کنار صحبت درباره روش‌های پیشگیری از بیماری روی اطلاعات مثبت نیز متمرکز شوید، گپ زدن‌های مداوم درباره کرونا به مرور زمان منجر به اضطراب‌های خطرناک می‌شوند و احتمال ابتلای شما به بیماری را نیز افزایش می‌دهند.
در هنگام اضطراب، سیستم ایمنی بدن نیز به شدت ضعیف می‌شود، بنابراین تا زمانی که استرس خود را کنترل کنید، می‌توانید بخشی از خطر ابتلا به کرونا را نیز کنترل کنید.