۰ نفر

ابتلا به کرونا در یک قدمی است

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۰۴
کد خبر: 460877
ابتلا به کرونا در یک قدمی است

شاید بسیاری از افراد با عللی عجیب و غریب تصور می‌کنند هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما متاسفانه حقیقت این است که ابتلا به کرونا در یک قدمی همه ما است و تنها با هشیاری و رعایت نکات بهداشتی می‌توان با این ویروس موذی مبارزه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، هر روز در خبر‌ها می‌خوانیم که برخی از روش‌ها می‌توانند از ابتلای ما به کرونا پیشگیری کنند. اما گاهی با اشتباهاتی ساده خود را در معرض مخاطراتی جدی قرار می‌دهیم.

باز کردن یک درب

دستگیره درب‌ها اغلب در مکان‌های عمومی توسط اشخاص مختلفی لمس می‌شوند. اگر فرد آلوده دستگیره در را در دست بگیرد یا در را باز کند، ممکن است سطح آن را آلوده کند. "طبق گفته‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ترشحات تنفسی یا قطرات تنفسی که توسط افراد آلوده منتشر می‌شوند می‌توانند سطوح و اشیاء را آلوده کرده و باعث ایجاد خطر شوند، سعی کنید دستگیره درب‌ها را با دستکش یا دستمال باز کنید یا در صورت اجبار برای لمس سطح دستگیره، فورا دست خود را بشویید و از لمس چشم‌ها و صورت خود جدا خودداری کنید.

خرید کردن در روز‌های شلوغ

درست است که بسیاری از ما مجبوریم خرید‌های روزانه خود را از فروشگاه‌های پر تردد انجام دهیم، اما هیچ لزومی ندارد این کار را در ساعات و روز‌های شلوغ انجام دهیم، یا فاصله خود را با دیگران رعایت نکنیم. این کار بسیار خطرناک است و عواقبی خطرناک برای سلامتی ما خواهد داشت.

مالیدن چشم‌ها

یکی از مهمترین روش‌های انتقال ویروس مالیدن دست‌های آلوده به چشم‌ها است که متاسفانه بر حسب عادت توسط بسیاری از افراد انجام می‌شود. در این روش، شما دستان آلوده خود را روی چشم‌ها می‌مالید، بدون آن که متوجه باشید این کار تا چه حد خطرناک است.

رعایت نکردن بهداشت محیط کار

استفاده از کیبورد و لپ تاپ همکاران در محیط کار، مالیدن دست‌ها روی میز همکاران، استفاده از لیوان اشتراکی، دست دادن با یکدیگر، عدم رعایت فاصله اجتماعی، قرض دادن خودکار و وسایل اداری به یکدیگر از مهمترین روش‌های انتقال کرونا در محیط کار است.

لمس تلفن همراه

طبق تحقیقات منتشر شده توسط Asurion، در سال ۲۰۲۰، هر فرد به طور متوسط تلفن خود را ۹۶ بار در روز یا هر ۱۰ دقیقه یک بار چک می‌کند. انجام این کار در اماکن عمومی بسیار خطرناک است و با خطر انتقال ویروس‌ها همراه است.