۰ نفر

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛

۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبر: 458053
 ۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما متاسفانه ۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند و باید به طور رایگان در اختیار آنان قرار داده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی شهریار اظهارداشت: هم‌اینک فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با کروناست که متاسفانه بسیاری از افراد این امر را جدی نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خیران در این مدت برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کمک‌های بسیاری کردند، گفت: با خیران در نقاط مختلف کشور نیز در ارتباط هستیم تا بتوانیم اقلام بهداشتی برای نیازمندان سیستان و بلوچستان تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت همکاری مردم و مسوولان این توان در کشور وجود دارد که بتوانیم به خوبی از این مرحله سخت عبور کنیم.

رییس مجمع خیران سلامت کشور بیان کرد: ویروس کرونا مشکلاتی را به وجود آورده اما در تلاشیم از کانال وزارتخانه و خیران سلامت بسیاری از مسائل را برطرف کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

شهریاری ادامه داد: از دفتر آیت الله سیستانی حدود یک میلیارد دلار برای بحث مقابله با کرونا در کشور اختصاص یافته که از این منبع برای خرید تجهیزات در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کمک‌های مومنانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز تاکنون چندین هزار سبد کالا در میان اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع خیران سلامت پروژه‌های زیادی در سیستان و بلوچستان آغاز کرده و بیش‌از ۳۰ پروژه در کل استان در حال فعالیتند که در این زمینه نیازمند همکاری دانشگاه‌ها هستیم.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در بحث واکسن آنفلوآنزا و کرونا بسیار خوب وارد عمل شده و در حال فعالیت است.

شهریاری اظهارداشت: پیشنهاد می‌شود افرادی دارای ریسک خطر شامل افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان زیر پنج سال امسال از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی همچنین به کمبود آب در زاهدان اشاره کرد و گفت: امسال یکی از دغدغه‌های جدی مردم مساله قطعی آب بود که در این زمینه مشکل اصلی، توسعه شهر بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین سال است برای رفع این مشکل در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از آب دریای عمان استفاده کنیم اما متاسفانه این امر هزینه‌های فراوانی در بردارد که نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی برای رفع مشکل آب زاهدان انجام شده و در این زمینه نشستی با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

شهریاری تصریح کرد: مشکل آب شهر زاهدان هیچ وقت به طور کامل برطرف نخواهد شد.

وی گفت: در بحث راه‌های سیستان و بلوچستان نیز مشکلات بررسی شده و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه قول همکاری و مساعدت داده تا هر میزان راه و شهرسازی در استان فعالیت کند منابع مالی در اختیار قرار داده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله گاز نیز مشکل دیگر شهر زاهدان است که در این زمینه نیز بازدیدهای زیادی صورت گرفته و شرکت گاز قول داده تا آخر امسال بخش زیادی از شهر گازدار شود.

رییس مجمع خیران سلامت کشور خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد مشکل کنده کاری ها که بابت گازرسانی در شهر زاهدان ایجاد شده از سوی همان شرکتی که عملیات حفاری انجام می‌دهد، برطرف شود.

شهریاری گفت: با وجودی که شهر زاهدان از جمله کلان شهرهای استان است اما با پیگیری های انجام شده ۱۰۰ میلیارد تومان بابت آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهر اختصاص یافته است و شهرداری نیز اقدامات زیادی انجام می‌دهد اما خرابی ها در این شهر بسیار زیاد است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مشکلات در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و مبلمان شهری زاهدان بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم تا حدودی این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: بحث اشتغال نیز مشکل اصلی سیستان و بلوچستان است که در تلاشیم در این زمینه کسب و کارهای کوچک را توسعه دهیم و صنایع کوچک و شرکت‌های دانش بنیان را فعال کنیم.وی به برگزاری کنکور نیز اشاره کرد و گفت: نشست‌های بسیاری برای برگزاری کنکور و یا حذف آن انجام و تمام راهکارها با توجه به ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.

شهریاری افزود: مقرر شده در زمان اجرای کنکور پروتکل‌های بهداشتی با شدت اجرا شود و پک‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار داوطلبان قرار گیرد و از حضور خانواده‌ها در جلوی درب محل کنکور نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این مجلس بتواند به خوبی پیش رفته و تمامی نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بکار گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قوه قضاییه بسیار خوب و محکم وارد عمل شده که این امر امیدواری در کشور ایجاد کرده است.