۰ نفر

پیری را با این ماده از خود دور کنید

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۱
کد خبر: 457868
پیری را با این ماده از خود دور کنید

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های جدید خود، ترکیبی را کشف کرده‌اند که می‌تواند به کاهش سرعت پیری کمک کند.

بر اساس گزارش نوروساینس‌نیوز، پژوهشگران "دانشگاه سالک"(Salk Institute) آمریکا در بررسی جدید خود نشان داده‌اند ترکیبی که پیشتر اثر موفقیت‌آمیزی بر موش‌های مبتلا به آلزایمر داشته است، می‌تواند سرعت پیری سلول‌های مغز را کاهش دهد. براساس این بررسی‌ها، ترکیب موسوم به "CMS121" می‌تواند نحوه سوخت و ساز لیپیدها را در سلول‌های مغز تغییر دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پاملا ماهر (Pamela Maher)، از پژوهشگران این پروژه گفت: بررسی کارکرد این ترکیب نسبت به پژوهش‌های پیشین، دشوارتر بود. ما با توجه به موفقیت در این پژوهش قصد داریم آزمایش‌های بالینی را آغاز کنیم.

ماهر و همکارانش در پژوهش‌های پیشین خود، ماده‌ای موسوم به "فیستین"(fisetin) را که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، بررسی کردند. این ماده می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد و از بروز بیماری‌های مشابه آلزایمر در موش‌ها پیشگیری کند. آنها طی بررسی‌های خود گونه‌های متفاوتی از فیستین را تولید کردند و طی این پژوهش جدید دریافتند که CMS121، کارآیی خاصی در بهبود حافظه دارد و سرعت پیری سلول‌های مغز را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران طی این پروژه، CMS121 را روی موش‌های مبتلا به آلزایمر آزمایش کردند. دوزهای مشخصی از CMS121 روزانه به یک گروه از موش‌ها تزریق شد و گروه دوم هیچ دوزی دریافت نکردند.

پژوهشگران پس از سه ماه دریافتند موش‌های گروه نخست، عملکردی به خوبی موش‌های سالم دارند اما عملکرد موش‌های گروه دوم، ضعیف است.

این گروه پژوهشی اکنون قصد دارند بررسی‌های بالینی را آغاز کنند تا ترکیبات افزودنی را نیز برای درمان آلزایمر مورد ارزیابی قرار دهند.

ماهر افزود: چالش‌های بسیاری برای بررسی اهداف مورد نظر در درمان آلزایمر وجود دارد؛ در نتیجه ارائه روش جدیدی برای یافتن این اهداف، بسیار جالب است.