۰ نفر

نشانه‌ای که میگوید روحتان بیمار است نه جسم‌تان

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۰
کد خبر: 457643
نشانه‌ای که میگوید روحتان بیمار است نه جسم‌تان

خستگی روحی یک مشکل جدیست که باید هر چه سریعتر به برطرف کردن آن بپردازید زیرا به مرور زمان باعث بروز مشکلات ناخوشایند در شما می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، اگر شما اکثر اوقات احساس خالی بودن و ضعف دارید، همین جا به شما میگوییم که تنها نیستید، یکی از هر 5 نفر احساس خستگی میکنند و متاسفانه خستگی در حال تبدیل شدن به یک عادت است، ریتم دنیای مدرن شامل کار دائم، استرس، تنش، کمبود خواب و ورزش منظم است و همه این ها بر روحیه تاثیر میگذارد، یک آسیب است و نیاز به کمک دارد.

ما در این بخش میخواهیم درباره علائم خستگی روح که ناخوشایند به نظر می رسد و ناراحتی و مشکلات زیادی ایجاد میکند، صحبت کنیم با ما همراه باشید.

آیا می دانید خستگی روحی با شما چه می کند؟

1.پس از یک استراحت کامل شبانه، خسته هستید:

در حقیقت بیدار شدن و بیرون آمدن از تخت، صبح ها برای شما سخت است، حتی اگر تعداد ساعت مناسبی خوابیده باشید، که این میتواند اولین علامت باشد، در این حالت شما از نظر جسمی بهبود یافته اید اما روح شما با خواب به سختی بازیابی و ترمیم می شود، به عنوان یک نتیجه خستگی مزمن ظاهر میشود و شما تمام طول روز را در حال جنگیدن با خود برای انجام کارهای متفاوت هستید.

روح بیمار

2.خیال بافی و فرار از واقعیت:

اگر احساس میکنید که میخواهید از واقعیت فرار کنید و آرزوی یک زندگی متفاوت را دارید، نشاه ای از خستگی وح شما است، در این شرایط شما اغلب درباره گذشته فکر میکنید و نسبت به آینده وحشت دارید، نکته اصلی این است که شما لحظه ای را که در آن زندگی میکنید دوست ندارید و سعی می کنید که خودتان را از هرگونه واقعیت ممکن دور کنید، اما فرار از واقعیت ها میتواند به شما آسیب برساند، زیرا در حقیقت شما هنوز مجبور به انجام وظایف روزانه خود هستید و این باعث افزایش نارضایتی شما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی شما را بیشتر خواهد کرد. 

3.بی تفاوتی و عدم آرزو:

با توجه به اینکه شما دائما احساس خستگی میکنید، ممکن است بی میلی به چیز ها را تجربه کنید و نسبت به هر چیزی که در اطراف شما اتفاق می افتد، احساس بی تفاوتی داشته باشید و حتی علاقه ای به آن چه که قبلا دوست داشته اید را هم از دست میدهد و ممکن است در مورد کاری که انجام میدهید هیچ دیدگاهی نداشته باشید و به نتیجه عملکردتان بسنده کنید، این شرایط تنش های اضافی را ایجاد میکنند، زیرا شما هنوز هم باید وظایف و کارهای روتینتان را انجام دهید، حتی اگر انرژی و آرزو های لازم را نداشته باشید.

علائم خستگی روحی

4.تغییر و توقف ناگهانی در احساسات:

نارضایتی، خستگی و بی تفاوتی می تواند بر احساسات شما تاثیر بگذارد. چقدر عصبانی میشوید، چه چیز های کوچک و بزرگی شما را اذیت می کند یا شروع به گریه کردن یا خندیدن غیر منتظره و بدون هیچ دلیلی میکنید؟

اگر خلق و خوی تان مانند سوال ذکر شده مدام تغییر میکند، این ممکن است نشانه ای از روح خسته باشد، با این نوسانات عاطفی، زندگی سخت تر می شود و این باعث می شود که شما بیشتر برای دست یابی به صلح و درک دیگران نیاز داشته باشید. 

5.تظاهر به خوب بودن یا احساس خوب:

فکر نکنید که اگر درد خودتان را پنهان کنید و تظاهر به خوب بودن داشته باشید یک راه حل برای مشکل شما خواهد بود، که اگر این کار را بکنید به خود و دیگران درباره احساسات واقعی تان دروغ می گویید، در حالی که همه چیز در درون شما شکسته شده است، شما تلاش میکنید که لبخند بزنید و انرژی اضافی را صرف نکند تا زمانی که روح شما به گریه نیاز دارد توهم شادی ایجاد کنید، اما در واقع روح خسته است و قدرت وانمود کردن این که همه چیز خوب است را ندارد.

خوب بودن

6.احساس تنهایی:

اگر شما تمام خشم و توهین های خود را مستقیما به کسانی که در اطراف شما هستند اعمال کنید، روابطتان تنش زا خواهد شد و هنگامی که شما وانمود میکنید که احساس خوبی دارید هیچ کس وضعیت واقعی چیز ها را نمیداند و درک نخواهد کرد، این اتفاق میتواند باعث احساس تنهایی شما و تنها شدن با مشکلاتتان شود، شما شروع به فکر درباره این میکنید که هیچ کس درک تان نمیکند، هیچ کس قبولتان ندارد و هیچ کس نمیتواند به شما کمک کند، بنابراین سعی میکنید همه چیز را به تنهایی اداره کنید، با شرایط خود مبارزه کنید و روز به روز تنها تر شوید. 

7.تمایل به پنهان کاری از دیگران:

اگر تمایل دارید تا همه چیز را از اطرافیانتان پنهان کنید، این یک نشانه از روح خسته می باشد، شما ممکن است بخواهید در گوشه ای بنشینید و خودتان را از همه پنهان کنید یا حتی غیر قابل تشخیص باشید، اما از آنجا که شما نمیتوانید خودتان را در منزل زندانی کنید و ارتباط برقرار کردن را متوقف کنید، از طریق ارتباطات ناخواسته تحت فشار قرار میگیرید، زیرا شما هنوز هم باید مکالمات و معاشرت های روز مره خود را حفظ کنید و نزدیک به دیگران بمانید. 

8.منفی فکر کردن:

آیا شما چیز های دلپذیر و خوشایندی را متوجه میشوید، حوادث خنده دار را به یاد می آورید و سعی می کنید که لحظات شادی را ایجاد کنید؟

اگر این چنین نیست و بر تجربه های منفی و بد تمرکز کرده اید، ممکن است که روح تان در حال رنج بردن از خستگی باشد، شما روح تان را با انرژی مثبت شارژ نمیکنید و بر عکس آن را هدر می دهید و باعث می شوید که لحظات ناخوشایند دوباره تکرار شوندف این بر روحیه شما تاثیر میگذارد و احساس ناراحتی می کنید.

تفکرات منفی

راه های رفع خستگی روحی :

در مورد وضعیت سلامت روح و ذهن خود با پزشک مشورت کنید. از مشارکت در روابط سمی دوری کنید، محیط اطراف ما بر ما تاثیر میگذارد و اگردوست تان یا شرکاء شما بد رفتار کنند و منفی نگر باشند، روح شما نیز آسیب خواهد دید. 

به یک دوست عزیز و قابل اعتماد بگویید که چه چیزی باعث ناراحتی شما می شود، آنها میتوانند برای حل مشکل تان به شما کمک کنند. 

وضعیت تان را تغییر دهید، سفر کنید، داشتن تعطیلات میتواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. 

سعی کنید روی خاطرات مثبت تمرکز کنید و به چیز های خوبی که برای شما اتفاق می افتد توجه بیشتری داشته باشید، گاهی اوقات شما فقط باید نگاه دقیق تر و توجه به مهربانی و مثبت اندیشی داشته باشید. 

قدر دانی از آنچه که دارید، حتی چیز های کوچک بسیار مهم هستند.