۰ نفر

تاثیر دیابت بر کرونا

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۸
کد خبر: 457079
تاثیر دیابت بر کرونا

محققان به بررسی چگونگی تأثیر دیابت در پاسخ کووید19 پرداختند تا شرایط سلامتی افراد دچار این عارضه در صورت ابتلا به کرونا تجزیه و تحلیل شود.

به گزارش خبری شینهوا، محققان استرالیایی به بررسی چگونگی تأثیر دیابت در واکنش به کووید ۱۹ پرداختند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، از آنجا که دیابت به عنوان یک عامل مهم موثر بر شدت کووید ۱۹ ظاهر می‌شود، محققان استرالیایی امیدوار بودند که بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا سرنخ‌های مهمی در مورد چگونگی تأثیر دیابت در پاسخ به COVID-۱۹ ارائه دهند.

دانشگاه کوئینزلند که سرپرستی این پژوهش را برعهده دارد، تعدادی از افراد مبتلا به دیابت که اخیراً دچار کرونا شده‌اند را تحت بررسی قرار داد.

تیم تحقیقاتی این دانشگاه نمونه خون و ادرار را از این داوطلبان جمع آوری و آنتی بادی‌های آنها در برابر کووید ۱۹ را تجزیه و تحلیل کرده است.

کریستی، محقق برجسته این مطالعه گفت: «این مطالعه به ما کمک می‌کند تا تاثیر دیابت را بر پاسخ کووید ۱۹ دقیق‌تر و جزئی‌تر بررسی کنیم؛ می‌خواهیم بدانیم که دیابت مدت و شدت COVID-۱۹ را تغییر می‌دهد یا خیر».

وی ادامه داد: ما همچنین امیدواریم ایمنی آینده در برابر ویروس  SARS-CoV-۲  که باعث کووید ۱۹ می‌شود را شناسایی کنیم. 

هلن بارت، همکار مطالعاتی این پژوهش نیز باور دارد، مشارکت عمومی برای کمک به شناسایی مدت باقی ماندن آنتی بادی کووید ۱۹ در افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است.

بارت افزود: با کشف اینکه این پادتن‌ها تا چه مدت دوام دارند، امیدواریم که این تحقیق نکات واقعی در مورد چگونگی یاری رساندن به کسانی که مبتلا به دیابت هستند و در معرض کرونا قرار دارند، فراهم کند.

به عنوان بخشی از این مطالعه، تیم پژوهش بررسی خواهد کرد که آیا سایر شرایط اساسی مانند سلامت قلب و عروق می‌توانند بر شدت کووید ۱۹ تأثیر بگذارند یا خیر.