۰ نفر

کاهو و آنچه درباره آن نمی‌دانید

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 455324
کاهو و آنچه درباره آن نمی‌دانید

این روزها که دماسنج‌ها تب‌کرده‌اند و دمای هوا را بالاتر از روز قبل نشان می‌دهند توجه به برخی رژیم‌های غذایی برای تأمین آب مورد‌نیاز بدن خصوصاً افرادی که بیرون از منزل یا محیط‌های سربسته هستند ضرورتی دوچندان پیدا کرده‌است. بیش از 95درصد کاهو آب است و می‌توان از این ماده غذایی مغذی برای جبران کمبود آب در بدن استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، کاهو سرشار از ویتامین‌های K، C و A است و فیبر بسیار بالایی دارد و به این دلیل کسانی که در رژیم غذایی خود از کاهو استفاده می‌کنند با مشکلات گوارشی بسیار کمتری در مقایسه با افرادی که کاهو مصرف نمی‌کنند روبه‌رو می‌شوند. از سوی دیگر، برخی بیماری‌های گوارشی و درمان نشدن آن می‌تواند به بروز بیماری‌های جدی در بدن فرد منجر شود. 

به‌عنوان نمونه، یبوست یکی از بیماری‌هایی است که به‌دلیل مشکلات گوارشی ایجاد می‌شود و درمان نشدن آن می‌تواند سبب بروز سرطان روده شود؛ بنابر‌این، مصرف کاهو و استفاده از فیبر موجود در این ماده غذایی می‌تواند از بروز این مشکل در افراد جلوگیری کند. از سوی دیگر، تحقیقات نشان داه است که کاهو می‌تواند در درمان التهاب و آرتروز و حتی درمان آلزایمر نقش‌آفرینی و به بیماران مبتلا، برای کاهش مشکلاتی که دارند کمک کند.

 اکنون در دنیا، کاهو سبزی ارزشمندی به‌حساب می‌آید و می‌توان آن را به شکل سالاد مصرف کرد اما سعی کنید کمتر از سس‌های مایونز یا مواد غیرطبیعی برای طعم‌دار کردن این سبزی استفاده کنید تا مزیت‌های کاهو را در بدنتان بهتر و بیشتر احساس کنید. علاوه بر این سعی کنید در هر وعده غذایی، کاهو را حتی در حد یک یا دو برگ، کنار سفره غذایی خود حفظ و این سبزی را وارد بخشی از سبد تغذیه روزانه خود کنید. این موضوع نیز دارای اهمیت است که بدانید کاهو سرشار از فولاد، آهن و منیزیم است و این مواد به تقویت قوای مغزی، قلبی و بهبود کارایی و عملکرد این بخش‌ها کمک شایانی می‌کند.

 اما موضوعی که برای مصرف کاهو باید موردتوجه خانواده‌ها قرار بگیرد و در این ایام که شیوع بیماری کرونا جدی شده است باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه کرد، مسئله شست‌و‌شوی این سبزی است. برای شستن کاهو باید حتماً آن را برگ‌برگ و به شکل کامل مانند سبزی‌های دیگر تمیز کرد.