۰ نفر

چرا گرمازده شده‌ام؟

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 453829
چرا گرمازده شده‌ام؟

بسیاری از افراد در فصل تابستان به علت گرمای شدید هوا دچار گرمازدگی می‌شوند. گرمازدگی می‌تواند عوارضی بسیار جدی داشته باشد، اما برای بسیاری از افراد سوال است که گرمازدگی چگونه رخ می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد تصور می‌کنند صرفا به علت گرمای شدید هوا دچار گرمازدگی می‌شوند، اما حقیقت این است که عدم رعایت برخی نکات نیز می‌توانند در ابتلا به گرمازدگی نقش داشته باشند.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

کم آبی بدن یکی از دلایل شناخته شده گرمازدگی است و به ویژه در افراد مسن می‌تواند افراد را دچار گرمازدگی کند متخصصان می‌گویند شما باید روزانه پنج تا شش فنجان آب بنوشید. وقتی از نظر جسمی فعال هستید یا درجه حرارت زیاد است، ممکن است به آب بیشتری احتیاج داشته باشید؛ بنابراین در هنگام عزیمت به بیرون، آب را به همراه خود ببرید و نوشیدنی‌های کافئین دار یا نوشابه را جایگزین آن نکنید.

اضافه وزن یا چاق بودن

اضافه وزن نوعی فشار بر روی تمام سیستم‌های بدن از جمله قلب و گردش خون وارد می‌کند. همچنین باعث می‌شود بدن شما گرمای بیشتری تولید کند بنابراین با کاهش وزن می‌توانید با گرمازدگی مقابله کنید.

نادیده گرفتن پیش بینی‌های آب و هوا

شاخص گرما فقط یک عدد نیست بلکه مهم است که بدانید در آب و هوای بیش از حد گرم نباید بیرون بروید. اگر پیش بینی‌های آب و هوایی حکایت از گرمای شدید هوا دارند، بهتر است از خانه خارج نشوید یا در صورت بیرون رفتن حتما آب یا کلاه نقابدار به همراه ببرید.

ورزش سنگین انجام می‌دهید

یک نکته مهم که باید از آن مطلع باشید این است که ورزش در هوای گرم می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بهتر است سعی کنید در هوای گرم ورزش بیش از حد سنگین انجام ندهید. فشار بیش از حد به بدن یکی از شایع‌ترین دلایل گرمازدگی است. هنگام رفتن به باشگاه حتما دمای هوا را بررسی کنید و اگر هوا بیش از حد گرم است به هیچ عنوان در خارج از خانه ورزش نکنید.