۰ نفر

مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند

افرادی که ماسک نمی‌زنند جریمه می‌شوند

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 452626
افرادی که ماسک نمی‌زنند جریمه می‌شوند

جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان البرز با تاکید بر اینکه استان در حوزه بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: متاسفانه در موج دوم کرونا در شرایط نامطلوبی قرار گرفته‌ایم بنابراین باید مردم بیماری را جدی بگیرند.

علی درویش پور در خصوص آخرین وضعیت کرونا در البرز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در البرز تا روز دوشنبه ۲۳ تیرماه، ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر در کل استان بستری شدند که از این تعداد ۹۳۳۴ نفر ترخیص شدند اما در حال حاضر ۵۸۹ نفر کماکان بستری هستند .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر بستری و ۱۱۴ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه با روند روبه رشد ابتلای مردم به این بیماری مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: ۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان با استفاده از دستگاه‌های تنفسی در حال مراقبت هستند و ۳۹ نفر در شرایط انتظار تخت ویژه به سر می برند.

وی یادآور شد: در موج اول بیماری که پیک آن از ۲۳ اسفند ماه آغاز شد ۵۰۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند این در حالی بود که به رغم برخی فاکتورها از جمله؛ تراکم بالای جمعیتی، محل تردد ۱۴ استان کشور، حاشینه نشینی بالای استان میزان مبتلایان نسبت به موج دوم بسیار کمتر بوده است که علت آن نیز همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم در این راستا بود.

در این زمینه اینجا بخوانید:

فعالیت برخی صنوف ممنوع می‌شود

حداقل تا یکسال دیگر با کرونا درگیر هستیم

 

جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان البرز خطاب به شهروندان بار دیگر تاکید کرد: قصد نگرانی و ایجاد ترس در مردم ندارم اما باید واقعیت‌ها را به آنان گفت اگر شهروندان همانند مرحله اول نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همت کنند در کنار برنامه‌ها و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا می‌توانیم بر این بیماری غلبه کرده و نسبت به شیوع و کنترل آن موفق عمل کنیم.

وی گفت: شرایط فعلی بیمارستان‌های استان، توان کادر بهداشت و درمان، محدودیت‌های مواد اولیه در تهیه ماسک و ... پاسخگوی نیاز وضعیت فعلی بیماری نیست بنابراین تنها همکاری و مشارکت مردم است که می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

درویش پور در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد در استان البرز با هدف ایجاد محدودیت برای ترددهای غیرضروری در نظر گرفته شده است و طی چند روز اجرایی شدن شاهد کاهش ۱۷ درصد ترددها در ساعات بعدازظهر هستیم، از این رو اجرای طرح ادامه خواهد داشت و ملغی نخواهد شد.

وی یادآور شد: از طرفی پیگیر اعمال محدودیت‌های دیگر از ستاد ملی کرونا هستیم و در نظر داریم علاوه بر کاهش ساعات اداری، پنجشنبه‌ها نیز تعطیل اعلام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: با نهادهایی که کم کاری و قصور دارند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

درویش پور با بیان اینکه جریمه و برخورد جدی با افرادی که توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در دستورکار قرار دارد، گفت: اگر مردم پای کار بیایند هرچقدر که شدت ویروس زیاد باشد، می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

به گفته وی با توجه به اینکه تاکنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است همگی باید با مشارکت و همدلی در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همت کنیم تا بیش از این شاهد مرگ و ابتلای عزیزانمان به این بیماری نباشیم.