۰ نفر

عضو کمیته کشوری کرونا عنوان کرد؛

علت افزایش آمار مرگ های کرونایی

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۰
کد خبر: 451522
علت افزایش آمار مرگ های کرونایی

عضو کمیته کشوری کرونا، افزایش آمار ابتلا و فوتی های کرونا را نتیجه مسافرت های بی دلیل مردم در ماه گذشته دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسعود مردانی به آمار مرگ و میر بیماران کرونا اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، وضعیت کنترلی بیماری کرونا در کشور بعد از اسفند ۹۸، کنترل شد و دیدیم که در ایام نوروز و فروردین و اردیبهشت، آمار ابتلاء و فوتی رو به کاهش رفت.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شدت و سرعت انتقال ویروس کرونا، افزود: در شرایط کنونی، تنها راهکاری که بتوان بیماری را دوباره کنترل کرد، رعایت قرنطینه بیماران و پروتکل‌های بهداشتی است.

مردانی با اشاره به بازگشایی‌ها و برداشتن محدودیت‌های کرونایی که باعث افزایش حضور مردم در جامعه شد، گفت: قطعاً این بازگشایی باعث افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میرها شده است. اما، باید تدابیری اندیشید تا مردم مثل ایام نوروز و اردیبهشت، دستورالعمل‌های بهداشتی را سفت و سخت بگیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن کرونا در دسترس قرار نگرفته است، تنها راه مقابله با بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مردانی افزود: نکته‌ای که باید توجه داشت، قرنطینه واقعی افراد مبتلا به کرونا است. اگر این بیماران به درستی و صحیح قرنطینه شوند، از موارد ابتلاء کاسته می‌شود. ضمن اینکه مردم باید تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.