۰ نفر

چگونه با گرمای تابستان مبارزه کنیم؟

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۰:۰۳
کد خبر: 451486
چگونه با گرمای تابستان مبارزه کنیم؟

تابستان به معنای گرمای شدید هوا است و گرمای شدید هوا نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. گزینه‌های زیادی برای خنک کردن بدن خود و محیط خانه دارید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، تابستان به معنای گرمای شدید هوا است و گرمای شدید هوا نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. گزینه‌های زیادی برای خنک کردن بدن خود و محیط خانه دارید. اما چه گزینه هایی؟
 با توجه به قیمت بالای قبوض برق و آب بسیاری از خانواده‌ها مایل نیستند مدام کولر را روشن نگه دارند، اما در این شرایط چگونه می‌توان بدن را خنک نگه داشت؟

آب بنوشید

یکی از بهترین روش‌های دفاع در برابر گرمای زیاد، آب نوشیدن است. با توجه به اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، برای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از گرما باید بیش از حد معمول آب بنوشید و منتظر نمانید تا تشنه شوید. با هیدراته کردن بدنخود، قادر خواهید بود با تعریق بیشتر، خنک شوید و سایر کارکرد‌های حیاتی بدن را تا حد امکان آسان کنید.

نوشیدنی‌های گیاهی بنوشید

بسیاری از نوشیدنی‌های گیاهی می‌توانند در کاهش دمای بدن تاثیر بگذارند. برای مثال نوشیدنی‌هایی بر پایه عرقیجات گیاهی یا گیاهان تازه می‌توانند زمینه ساز کاهش دمای بدن شوند.

پرده‌های خانه را بکشید

ممکن است بخواهید یک روز زیبا در تابستان را در آفتاب بگذارد، اما بهتر است این کار را در بالکن یا حیاط انجام دهید، با کشیدن پرده‌های خانه و کاهش ورود آفتاب به خانه می‌توانید مانع از گرم شدن اتاق‌ها شوید. درواقع هر اندازه سایه بیشتری ایجاد شود خانه خنک‌تر می‌شود.

روتختی‌ها را عوض کنید

روتختی‌های تیره، کلفت و تشکیل شده از مواد پلاستیکی می‌توانند تاثیری بسیار منفی بر گرمای بدن در طول شب بگذارند؛ بنابراین بهتر است از روتختی و ملافه‌های نخی و و سبک وزن با رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

از وعده‌های غذایی سنگین خودداری کنید

خوردن غذا‌های فست فودی، گوشت‌های قرمز، غذا‌های پرکالری و بسیار چرب می‌توانند باعث شوند که شما احساس گرمای بیشتری کنید؛ بنابراین بهتر است از غذا‌های گیاهی، سبک و خانگی که کالری کمتری دارند استفاده کنید.