۰ نفر

نشانه‌هایی که باید کمتر پنیر بخورید

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱:۳۱
کد خبر: 450732
نشانه‌هایی که باید کمتر پنیر بخورید

بسیاری از افراد مرتب پیتزا می‌خورند یا در غذا‌های خود پنیر رنده می‌کنند. اما گاهی زیاده روی در مصرف پنیر منجر به عوارضی می‌شود که در نوع خود خطرناک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، پنیر کلسیم فراوانی دارد و مصرف پنیر از جهاتی مفید است، اما گاهی مصرف پنیر با عوارضی همراه می‌شود که به نوعی مصرف آن را خطرناک می‌کند. اما از کجا بفهمیم که باید کمتر پنیر مصرف کنیم:

کلسترول بالا

پنیر از کلسترول بالایی برخوردار است، اما در واقع مقادیر بالای چربی اشباع شده مواد غذایی است که می‌تواند در افزایش سطح کلسترول افراد مقصر باشد. رژیم‌های غذایی حاوی چربی اشباع باعث افزایش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم یا "بد" می‌شوند و این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد. پنیر و چربی اشباع شما را در حد اعتدال نمی‌کشند. اما، برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل و ارتقاء سلامت قلبی عروقی، باید غذا‌های حاوی چربی امگا (مانند روغن زیتون، ماهی، روغن نارگیل و روغن شاهدانه) بیشتری را به چرخه وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

مشکلات گوارشی

آیا تاکنون بعد از خوردن غذا‌های حاوی پنیر پیتزا مشکلات گوارشی پیدا کرده اید؟ پس از خوردن لبنیات چطور؟ واکنش‌های روده و کعده به لبنیات یک واکنش رایج است. بسیاری از افراد چند ساعت پس از مصرف برخی از انواع لبنیات با مشکلات گوارشی رو به رو می‌شوند.

آکنه و سایر مشکلات پوستی

در حالی که هنوز از نظر پزشکی ثابت نشده است که غذا‌های لبنی منجر به آکنه می‌شوند، تحقیقات نشان می‌دهد که این دو به طور قطع با یکدیگر ارتباط دارند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد افرادی که به طور مکرر لبنیات می‌خورند، بیشتر دچار آکنه می‌شوند.

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد به پنیر حساسیت دارند، که متفاوت از عدم تحمل لاکتوز است. علائم واکنش آلرژیک [به لبنیات]ممکن است از بثورات خفیف تا مشکلات تنفسی گسترده است. اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، نشانگر سطح بالای هیستامین است، زیرا سیستم ایمنی بدن شما به یک آلرژن پاسخ می‌دهد. در صورت بروز این مشکل حتما با پزشک خود صحبت کنید.