۰ نفر

علائم افسردگی در کودکان چیست؟

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱:۱۸
کد خبر: 450729
علائم افسردگی در کودکان چیست؟

اگرچه وجود افسردگی در کودکان رایج نیست و این مشکل بیشتر در نوجوانان دیده می‌شود، اما افسردگی دوران کودکی می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار بر سال‌های بعدی زندگی کودک باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، فرزند شما ممکن است کلمات لازم را برای درک یا توضیح افسردگی نداشته باشد، اما با مشاهده برخی علائم می‌توانید برای پیشگیری از گسترش افسردگی اقدام کنید:

نمرات فرزند شما در حال افت است

افسردگی دوران کودکی تمرکز را دشوار می‌کند، که می‌تواند کودک شما را در گوش دادن به معلم یا انجام تکالیف خانه با مشکلاتی مواجه کند. بسیاری از کودکان در دوران افسردگی گیج هستند و درک درستی از شرایط ندارند.

کودک شما همیشه خسته است

کاهش شدید سطح انرژی و احساس خستگی مداوم نیز می‌تواند نشانه دیگری از افسردگی باشد. افراد مبتلا به افسردگی اغلب زود بیدار می‌شوند و نمی‌توانند دوباره به خواب بروند. خواب آن‌ها منظم نیست، مهم نیست که چقدر چرت بزنند، روز بعد هنوز هم احساس خستگی می‌کنند. این خستگی می‌تواند در زندگی تحصیلی و اجتماعی کودکان تأثیر بگذارد.

فرزند شما در گفتگو‌ها مشارکت نمی‌کند

افراد مبتلا به افسردگی تمایل دارند که خود را از دیگران جدا کنند. معاشرت با همسالان لزوما به معنای اشتراک احساسات نیست و می‌تواند با سکوت کودک همراه باشد.

فرزند شما برنامه‌های سرگرم کننده را رد می‌کند

در شرایطی که کودک شما تمایل به حضور در برنامه‌های سرگرم کننده ندارد و حتی حاضر نیست دقایقی در سینما، تئاتر، برنامه‌های سرگرمی و ... شرکت کند به این معناست که دچار افسردگی شده است.

فرزند شما بیش از حد معمول گریه می‌کند

گریه روشی کاملاً سالم برای بیان احساسات است. اما اگر کودک شما مرتب غمگین است و گربه می‌کند، به این معناست که کودک شما دچار درجاتی از افسردگی شده است.

به غذا‌های محبوب خود واکنشی نشان نمی‌دهد

تغییر در اشتها می‌تواند از علائم افسردگی باشد، گاهی بچه دچار پرخوری می‌شود و گاهی نسبت به غذا‌های محبوب خود بی تفاوت می‌شود؛ بنابراین هر نوع تغییر در علائم تغذیه کودک خطرناک است.