۰ نفر

وجود رابطه معنادار بین پای ضربدری و طرز نشستن

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱:۴۹
کد خبر: 447897
وجود رابطه معنادار بین پای ضربدری و طرز نشستن

یک دکترای تربیت بدنی می‌گوید: رابطه معنادار بین پای ضربدری و طرز نشستن وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی بهرامی، اظهار کرد: در تحقیق که بین دانشجویان دانشگاه لرستان انجام دادیم، فرض وجود رابطه معنادار بین پای ضربدری و طرز نشستن تایید می‌شود.

وی ادامه داد: از 41.4 درصد کسانی که پای ضربدری دارند طرز نشستن آنان چهار زانو بوده و پس از آن حالت‌های روی مبل و دو زانو با 20.7 درصد بوده است.

بهرامی اضافه کرد: کسانی که ناهنجاری پای ضربدری ندارند 45.1 درصد از طرز نشستن درازکش استفاده کرده و نحوه نشستن 39.2 درصد چهار زانو بوده است.

این دکترای تربیت بدنی افزود: بنابراین بیشترین شیوه طرز نشستن در بین کسانی که پای ضربدری دارند حالت چهار زانو و بیشترین نحوه نشستن کسانی که پای ضربدری ندارند حالت درازکش بوده است.

وی با اشاره به روش تشخیص پای ضربدری تصریح کرد: فرد می‌ایستد و اگر دارای تغییر شکل پای ضربدری باشد پاهای وی در ناحیه دو کندیل داخلی ران به هم چسبیده شده و با استفاده از یک کولیس فاصله بین دو قوزک داخلی را اندازه می‌گیریم و اگر میزان این فاصله تا حدود یک سانتی‌متر باشد قابل اغماض بوده و بیشتر از این میزان به عنوان پای ضربدری محسوب می‌شود.

بهرامی بیان کرد: نتیجه می‌گیریم که نحوه نشستن تاثیر زیادی در پای ضربدری دارد و می‌توانیم تا حدود زیادی از بروز این عارضه جلوگیری کنیم.