۰ نفر

۵خاصیت باورنکردنی گیلاس

۲ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۶
کد خبر: 447865
۵خاصیت باورنکردنی گیلاس

گیلاس یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است که بسیاری از افراد در فصل تابستان سعی می‌کنند از این میوه استفاده کنند. این میوه محبوب را می‌توان به اشکال مختلف از تازه تا تبدیل شده به مربا استفاده کرد، اما این خوراکی محبوب چه خواصی دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گیلاس نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بسیار مفیدی را به بدن ارائه می‌دهد و اثرات سلامتی قدرتمندی دارد.

سرشار از مواد مغذی

رنگ گیلاس‌ها می‌تواند از زرد تا قرمز مایل به قرمز عمیق متفاوت باشد. همه انواع گیلاس‌ها بسیار مغذی و پر از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. یک فنجان (۱۵۴ گرم) گیلاس شیرین سرشار از ویتامین C. و پتاسیم است که از جهات مختلفی برای سلامتی مفید هستند.
ویتامین C. برای حفظ سیستم ایمنی و سلامت پوست شما ضروری است در حالی که پتاسیم برای انقباض ماهیچه‌ها، عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون و بسیاری دیگر از فرآیند‌های مهم بدن ضروری است. گیلاس همچنین منبع خوبی از فیبر است، که با سوختن باکتری‌های مفید روده و ترویج منظم روده به شما کمک می‌کند تا سیستم گوارش شما را سالم نگه دارد. به علاوه، گیلاس ویتامین‌های گروه B.، منگنز، مس، منیزیم و ویتامین K. را تأمین می‌کند.

سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی
غلظت بالای ترکیبات گیاهی در گیلاس ممکن است مسئول بسیاری از مزایای سلامتی این میوه باشد. اگرچه مقدار و نوع آن بسته به نوع مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما همه گیلاس‌ها با آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی بسته بندی شده اند. این مقدار زیاد آنتی اکسیدان ممکن است در مبارزه با استرس اکسیداتیو، شرایطی که با بیماری‌های مزمن متعدد و پیری زودرس مرتبط است، کمک کند.
گیلاس به ویژه سرشار از پلی فنول‌ها است، گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی که به مبارزه با آسیب سلولی، کاهش التهاب و ارتقاء سلامت کلی کمک میکنند. در حقیقت، رژیم‌های غذایی غنی از پلی فنول ممکن است در برابر بسیاری از شرایط مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، افت روانی و برخی از سرطان‌ها محافظت کند.

به سلامت قلب کمک می‌کند
افزایش مصرف میوه‌های پر از مواد مغذی مانند گیلاس روشی مقوی برای محافظت از قلب شما است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه هستند. گیلاس از این نظر به ویژه مفید است، زیرا سرشار از مواد مغذی و ترکیباتی هستند که به سلامتی قلب کمک می‌کنند و شامل آنتی اکسیدان‌های پتاسیم و پلی فنول هستند. برای حفظ ضربان قلب منظم و کمک به از بین بردن سدیم اضافی از بدن، با تنظیم فشار خون شما مصرف گیلاس بسیار مفید است.

ممکن است علائم آرتریت و نقرس را بهبود بخشد
به دلیل اثرات ضد التهابی قوی، گیلاس ممکن است علائم آرتریت و نقرس را کاهش دهد، نوعی آرتریت ناشی از ایجاد اسید اوریک است که می‌تواند منجر به تورم شدید، التهاب و درد در مفاصل شما شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که گیلاس با سرکوب پروتئین‌های التهابی به مهار استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک می‌کند، این موضوع می‌تواند به کاهش علائم مرتبط با آرتروز کمک کند. به علاوه، آن‌ها می‌توانند سطح اسید اوریک را در بدن شما کاهش دهند، و باعث می‌شود که به ویژه برای افراد مبتلا به نقرس مفید باشد.

کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد
خوردن گیلاس یا نوشیدن آب گیلاس ممکن است به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. این مزایای تقویت خواب را می‌توان به غلظت بالای میوه در ترکیبات گیاهی نسبت داد. علاوه بر این، گیلاس حاوی ملاتونین، ماده‌ای است که به تنظیم چرخه خواب و بیدار شدن شما کمک می‌کند. نوشیدن ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب آلبالو ترش یا گیلاس قبل از خواب ۸۴ دقیقه زمان خواب را افزایش می‌دهد.