۰ نفر

فشارخون بالا در هنگام ورزش کردن نشانه بیماری قلبی است

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲:۱۹
کد خبر: 442266
فشارخون بالا در هنگام ورزش کردن نشانه بیماری قلبی است

واکنش فشارخون به ورزش از نشانه‌های اصلی بیماری قلبی عروقی و ریسک مرگ در افراد جوان تا میانسال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فشارخون بالا در طول ورزش و تأخیر در بهبود وضعیت فشارخون بعد از ورزش با ریسک بالا فشارخون و بیماری قلبی عروقی بالینی و مرگ در بین افراد جوان تا میانسال مرتبط است.

محققان دانشگاه بوستون ارتباط تغییرات فشارخون و بهبود آن را با شاخص‌های بیماری بالینی در بین شرکت کنندگان با میانگین سنی ۵۸ سال بررسی کردند.

سپس این شرکت کنندگان به منظور ارزیابی ارتباط تغییرات فشارخون با ریسک ابتلاء به فشارخون بالا، بیماری قلبی عروقی یا مرگ تحت نظر قرار گرفتند.

آنها مشاهده کردند هم فشارخون سیستولیک بالا و هم فشارخون دیاستولیک بالا در طول ورزش با ریسک بالاتر ابتلاء به فشارخون بالا مرتبط است. همچنین تأخیر در بهبود هر دو نوع فشارخون با ریسک بالاتر بیماری قلبی عروقی و مرگ مرتبط است.

«ونسا زانتاکس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تغییرات فشارخون در طول ورزش و بعد از آن اطلاعات مهمی را در مورد ابتلاء به بیماری در آینده نشان می‌دهد.»

وی تاکید دارد افراد دچار تغییرات فشارخون در طول ورزش و بعد از آن بهتر است از یک سبک زندگی سالم پیروی نمایند تا احتمال بیماری در آنها در سنین بالاتر کاهش یابد.