۰ نفر

محققان چینی می گویند؛

قلب سالم‌تر علامت مغز سالم تر در دوره سالمندی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 440609
قلب سالم‌تر علامت مغز سالم تر در دوره سالمندی

به گفته محققان، پیشگیری از بیماری قلبی از مغز در مقابل زوال عقل پیشگیری می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در مطالعه جدید، حدود ۱۶۰۰ فرد با میانگین سنی ۷۹.۵ سال به مدت ۲۱ سال تحت بررسی قرار گرفتند. ریسک بیماری قلبی شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه ارزیابی شد و شرکت کنندگان هر سال تحت تست‌های حافظه و فکری قرار گرفتند.

نتیجه مطالعه نشان داد افراد با ریسک بالاتر بیماری قلبی با زوال شناختی بیشتر از جمله افزایش نشانگرهای بیماری آلزایمر روبرو هستند.

به گفته محققان، این یافته بیانگر آن است که کنترل و بررسی بیماری قلبی برای سلامت شناختی در سنین بالا مهم است.

«ویلی زو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی تیانجین چین، در این باره می‌گوید: «به خاطر عدم وجود درمان‌های مؤثر برای زوال عقل، ما نیاز به کنترل و بررسی ریسک بیماری قلبی عروقی به عنوان شیوه‌ای برای حفظ سلامت شناختی بیماران با افزایش سن داریم.»

زو در ادامه می‌افزاید: «با در نظرگرفتن افزایش پیشرونده شمار موارد زوال عقل در جهان، یافته‌های ما دارای هر دو فایده بالینی و عمومی است.»

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷، حدود ۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به زوال عقل بودند، و تا سال ۲۰۳۰ تعداد افراد مبتلا به این عارضه به ۸۲ میلیون نفر خواهد رسید.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد از اینرو شناسایی فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح برای پیشگیری یا به تاخیرانداختن زوال عقل مهم است.