۰ نفر

منظور از "بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹" چیست؟

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۴۰
کد خبر: 439316
منظور از "بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹" چیست؟

"شهروند گرامی - دارای کد ملی -، نتیجه تست کرونا (کووید ۱۹) شما مثبت می‌باشد. در طول ۲۴ ساعت آینده پرسنل مرکز بهداشت جهت اقدامات بعدی با شما تماس خواهند گرفت. لطفا با ماندن در خانه، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری ما را در شکست بیماری کرونا یاری نمایید."

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این پیامکی است که پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ارسال می‌شود. شاید دیدنش بر صفحه تلفن همراه ترسناک باشد اما بنا به گفته مسئولان درمانی، قرار نیست بیمار با این پیامک، تنها بماند.

دکتر علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در توضیح اصطلاح موارد شناسایی شده جدید مبتلا به کووید ۱۹ با اعلام "وضعیت سرپایی" گفت: منظور از اصطلاح سرپایی برای این بیماران، افراد بدون علامت و با حال عمومی مساعد است که بعضا از اطرافیان افراد بیمار بوده و به واسطه تست‌های غربالگری شناسایی می‌شوند.

وی افزود: این بیماران، با توجه به وضعیت مطلوبشان نیاز به بستری در بیمارستان‌ها ندارند و تنها باید در قرنطینه خانگی، دوره بیماری خود را بگذرانند.

احسان‌پور بیان کرد: برای این افراد بلافاصله پس از نتایج آزمایشگاهی، پیامکی با مضمون فوق ارسال می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این بیماران در قرنطینه خانگی و تحت نظر مراکز بهداشتی و رابطین بهداشت قرار داشته و وضعیت آنها مرتبا از طریق تماس تلفنی کنترل می‌شود تا در صورت نیاز به مداخله درمانی، سریعا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.

وی افزود: این افراد از لحاظ حفظ شرایط قرنطینه خانگی نیز تحت نظر و کنترل خواهند بود.