۰ نفر

احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 438340
احتمال بازگشایی اصناف پرخطر تهران از اول خرداد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در صورتی که شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد احتمالا اصناف پرخطر پایتخت از اول خرداد ماه سالجاری بازگشایی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قاسم نوده فراهانی افزود: فعالیت اصناف پرخطر پس از بررسی جوانب مختلف از سوی اعضای ستاد مبارزه با کرونا و به دستور دکتر علیرضا زالی از سرگرفته می شود.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاغلی نظیر فروشگاه‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری، بازارهای مرکزی سقف‌دار، روزبازارها، نمایشگاه ها و آموزشگاه‌های رانندگی جز مشاغل پرخطر محسوب می شود.

نوده فراهانی، رستوران ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود،  مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و ماساژها، تالارهای پذیرایی و مراسم را از دیگر مشاغل پرخطر برشمرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کارکنان اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع و ضدعفونی کردن سطوح را رعایت کنند.  

نوده فراهانی تصریح کرد: اگر پس از بازگشایی اصناف پرخطر، کارکنان آنها دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند، با متخلفان به شدت برخورد و محل کسب و کار آنها پلمب می شود.

وی ادامه داد: اصناف به شکل مستمر توسط بازرسان بهداشت، سازمان صمت و تعزیزات حکومتی استان تهران نظارت می شود.

نوده فراهانی گفت: ٤٥٠ هزار صنف در استان تهران و ٢٨٠ هزار واحد صنفی نیز در  شهر تهران فعال است.

براساس اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به شش هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.