۰ نفر

خطر مرگ برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۴۶
کد خبر: 436748
خطر مرگ برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا

نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد بیماران سرطانی در صورتی که مبتلا به کووید 19 شوند، بیش از سایر افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد بیماران سرطانی در صورتی که مبتلا به کووید 19 شوند، بیش از سایر افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند.

براساس آمار در دسترس، موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در روز دوشنبه از مرز ۳.۵ میلیون نفر عبور کرده و حدود 250 هزار نفر نیز در اثر ابتلاه به آن جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت و درمان آمریکا می‌گوید: بیماران کرونایی که از سرطان نیز رنج می‌برند به شدت در معرض خطر هستند.

براساس یک مطالعه جدید، سرطان و کووید-19 ممکن است ترکیبی کشنده باشند زیرا با هم میزان مرگ و میر را به 28٪ فزاینده می‌رسانند؛ این به این دلیل است که این بیماران ایمنی ضعیفی دارند و یک عفونت SARS-Cov-2 می‌تواند برای آنها کشنده باشد.

یک تیم محقق هندی در ایالات متحده نیز ادعا می‌کند که مبتلایان به سرطان که مبتلا به Covid-19 هستند، بیشتر از افراد فاقد سرطان در معرض مرگ در اثر این بیماری هستند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان مرگ و میر کووید 19 در ایالات متحده 5.8٪ است؛ ویکا مهتا ، نویسنده و محقق این مطالعه از دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در آمریکا گفت: یافته‌های ما بر لزوم مراقبت ویژه و نظارت دقیق بر وضعیت بیماران مبتلا به سرطان تأکید می‌کند.