۰ نفر

چگونه نفس عمیق استرس را کنترل می‌کند؟

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶
کد خبر: 434266
چگونه نفس عمیق استرس را کنترل می‌کند؟

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، ذهن آگاهی و ریلکسیشن در کنترل استرس بسیار کمک کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گلناز وحیدی، اظهارکرد: استفاده از این تکنیک ها سبب می شود فرد اکسیژن بیشتری دریافت کرده و بتواند حس بهتری را تجربه کند.

وی پذیرش احساسات و اضطراب ها را جزو نخستین اقدامات موثر برشمرد و افزود: یک فرد سالم و دارای سلامت روان با احساسات خود صادق است و آن ها را می پذیرد .

وی به اهمیت تاثیر مثبت ارتباطات و مدیریت آن اشاره و اظهارکرد: در شرایط کنونی که امکان ارتباطات فیزیکی وجود ندارد، می توان با ارتباطات کلامی و از راه دور حس خوب را به هم منتقل و ارتباطات را حفظ کرد.

وی ادامه داد: فضای منزل، فضایی امن است که با مدیریت امور و ارتباطات می توانید حال خود و اعضای خانواده را با همدلی به بهترین شکل تغییر دهید.

وی با تأکید بر نگاه گذرا به شرایط کنونی اظهار کرد: اتفاقات و بحران هایی نظیر شیوع بیماری کووید ۱۹ ماندگار نیست، اما متاسفانه ما انسان ها وقتی در شرایط بحران قرار می گیریم و رویدادهای منفی را تجربه می کنیم مغز ما به طور ناخودآگاه پیش گویی می کند که این شرایط دایمی است.

وی بر پذیرش گذرای دوران بحران و ماندگار نبودن آن تأکید و اضافه کرد: پذیرش چالش ها و بحران ها موجب می شود فرد در ناامیدی ها و افکار منفی غرق نشود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت روان در این دوران ممکن است تحت تأثیر تنش هایی با اعضای خانواده قرار گیرد و فرد تعارض ها، تناقض ها و اضطراب هایی را در فضای زندگی تجربه کند .

وحیدی عنوان کرد: برای رفع مشکلات بهتر است افراد در مورد احساسات خود صحبت کنند و در این زمینه صادق باشند.

وی اضافه کرد: حق دادن به یکدیگر،  شنونده خوبی بودن و درک متقابل سبب می شود، احساسات فرد فرو خورده نشده و به خشم تبدیل نشود.

وی اظهار داشت: همه موارد فوق به داشتن روابط سالم و فراهم شدن فضای آرامش بخش کمک شایانی می کند.