۰ نفر

۱۵مورد از سبزیجاتی که حتماً باید بخورید

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲:۳۱
کد خبر: 432772
۱۵مورد از سبزیجاتی که حتماً باید بخورید

لوبیای سبز منبع خوبی از ویتامین A.، ویتامین C.، ویتامین K. و فیبر است. از لوبیا می‌توان به صورت خام یا پخته شده در سالاد و سایر دستور‌های غذایی استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، به گفته یک متخصص تغذیه، ۱۵ مورد از سبزیجات سالم که باید بخورید شامل موارد زیر می شود:

۱. هویج

هویج سرشار از ویتامین A. است که به تقویت بینایی کمک می‌کند - به خصوص در شب. از این سبزیجات ریشه‌ای به صورت خام، خرد شده در سالاد‌ها یا مخلوط در اسموتی‌ها می تواند استفاده کرد.

۲. کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل کم کالری بودن و دارا بودن ریز مغذی‌ها از جمله ویتامین C.، ویتامین A. و ویتامین K.، مزایای فراوانی برای سلامتی دارد و این محصول را به صورت خام، بخارپز یا گریل شده بخورید تا بتوانید خواص بیشتری از مواد مغذی را بدست آورید.

۳. قارچ

قارچ‌ها می‌توانند به تقویت، سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند. مطالعات نشان می‌دهند، خوردن قارچ به عنوان جایگزینی برای گوشت بر وزن بدن و سلامت کلی تأثیر مثبت خواهد داشت.

۴. کلم کالی

کلم کالی سرشار از ویتامین K. است - فقط ½ فنجان حدود ۴۴۰ ٪ ارزش غذایی روزانه توصیه شده را تأمین می‌کند! یک حقیقت جالب دیگر: یک وعده کلم کالی ۱۰ ٪ از ارزش غذایی نیاز روزانه شما را برای کلسیم تأمین می‌کند.

۵. شلغم

این سبزی ریشه‌ای سرشار از فیبر و ریز مغذی‌ها از جمله کلسیم، فسفر و پتاسیم است. نه تنها شلغم‌ها نسبتاً قیمت ارزانی دارند، بلکه طعم خاص آن‌ها باعث می‌شود تا به راحتی به انواع دستور العمل‌های غذایی اضافه شوند.

۶. اسفناج

اسفناج مقادیر زیادی ویتامین A. دارد (بیش از نیمی از مقدار توصیه شده روزانه در یک وعده)، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند – مطمئنا به همین دلیل بود که ملوان زبل به طور مرتب این سبزی مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کرد.

۷. مارچوبه

این که آیا شما از مارچوبه به شکل کباب یا گریل شده یا برای درست کردن یک سس خوش طعم، لذت می‌برید بستگی به سلیقه شخصی تان دارد، دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی به سر می‌برید، حتما یک دسته مارچوبه تهیه کنید. این ماده غذایی حاوی کالری کمی است، اما مقدار زیادی فیبر و عناصر مغذی مانند فولات، ویتامین C.، ویتامین A. و ویتامین K. دارد.

۸. عدس

عدس هم جزو سبزیجات و هم حبوبات محسوب می‌شود و این باعث می‌شود آن‌ها یک انتخاب هوشمندانه با بودجه مناسب تبدیل شوند. حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر، ۵۰ ٪ از فولات روزانه و ۴۵ ٪ از نیاز‌های روزانه آهن را تامین می‌کنند.

۹. لوبیا سبز

لوبیای سبز منبع خوبی از ویتامین A.، ویتامین C.، ویتامین K. و فیبر است. از لوبیا می‌توان به صورت خام یا پخته شده در سالاد و سایر دستور‌های غذایی استفاده کرد.

۱۰. گل کلم

اگر عادت به مصرف گل کلم در وعده‌های غذایی خود ندارید، هم اکنون نیز برای پیوستن خیلی دیر نیست. گل کلم یک راه آسان برای تامین ویتامین C.، پتاسیم و امگا ۳ بر پایه سبزیجات در وعده غذایی شماست.

۱۱. چغندر

چغندر‌ها گیاهی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که نشان می‌دهند تأثیرات مثبتی بر فشار خون و استرس اکسیداتیو دارد.

۱۲. گوجه فرنگی‌ها

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن هستند که رنگ اصلی قرمز را به سالاد‌ها اضافه می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که لیکوپن‌ها از سلامت عروق پشتیبانی می‌کنند و مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

۱۳. پیاز‌ها

پیاز‌ها نه تنها طعم هر عطر و طعم دلنشینی به غذا می‌دهند، بلکه حاوی یک فلاونوئید به نام کوئرستین نیز هستند، که نشان داده شده است عملکرد ذهنی و جسمی را بهبود می‌بخشد.

۱۴. بادمجان

بادمجان یک سبزی همه کاره است که می‌تواند طعم هر گونه مواد غذایی را که در ظرف شما است، دلپذیر‌تر کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که بادمجان حاوی ترکیبات محافظت کننده از قلب است و به تقویت سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

۱۵. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی از بهترین منابع بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی است که در بدن به ویتامین A. تبدیل می‌شود. این کربوهیدرات پیچیده ممکن است به نظر خیلی خوب نرسد، اما یک تکه سیب زمینی شیرین پخته شده در کنار ظرفی از لوبیا سیاه، پنیر فتا، و سایر سبزیجات می‌تواند به یک میان وعده عالی تبدیل شود. سیب زمینی شیرین یکی از ساده‌ترین و مغذی‌ترین وعده‌های غذایی است که می‌توانید داشته باشید.