۰ نفر

چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبر: 432273
چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت و مرکز سلامت همگانی انگلیس (NHS) ، چاقی یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند خطر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس مقاله‌ جدیدی در نشریه "سان"، بزرگسالان با شاخص توده بدنی (BMI) بیش از ۳۰، چاق محسوب می‌شوند و اضافه وزن یا چاقی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و این امر احتمال ابتلا به عفونت کووید-۱۹ را بیشتر و مبارزه بدن با این بیماری را سخت‌تر می‌کند.

مرکز سلامت همگانی انگلیس همچنین اعلام کرده که افراد با شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر در صورت ابتلا به ویروس، عوارض شدیدتری را تجربه خواهند کرد. BMI یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

بنا به گزارش مرکز سلامت همگانی انگلیس، تاکنون بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور، دارای اضافه وزن بوده‌اند. وزن اضافی روی دیافراگم افراد چاق فشار وارد کرده و تنفس را سخت‌تر می‌کند. اضافه وزن همچنین باعث گرفتگی شریان‌ها، التهاب مزمن، دشواری گردش خون و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، در گذشته نیز مطالعات این نکته را ثابت کرده بودند که افراد چاق و دارای اضافه وزن در معرض خطر عوارض جدی یا مرگ ناشی از عفونت‌هایی مانند آنفلوانزا قرار دارند. چاقی یک عامل خطرناک برای سایر بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و برخی سرطان‌ها است.