۰ نفر

گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۵۵
کد خبر: 431707
گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان

یافته های جدید دانشمندان در کانادا از احتمال انتقال ویروس کرونای جدید از سگهای ولگرد به انسان حکایت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد کووید-۱۹ ممکن است از طریق سگ‌‌های ولگردی که از گوشت خفاش تغذیه کرده‌اند به انسان منتقل شده باشد.

نتایج تحقیق یک زیست‌شناس کانادایی نشان می‌دهد این بیماری ممکن است به سرعت در روده سگ‌هایی که از گوشت خفاش‌های ناقل یکی از اجداد کروناویروس تغذیه کرده‌اند تکامل حاصل کرده باشد.

این تحقیق، یکی از جدیدترین نظریه‌هایی است که دانشمندان درباره منشأ این ویروس ارائه کرده‌اند. کرونای جدید از زمان کشف در چین در سراسر دنیا منتشر شده و بیش از ۲ میلیون نفر را آلوده کرده است.

دانشمندان می‌گویند ویروس کرونای جدید ابتدا در بدن خفاش‌ها وجود داشته و سپس از طریق یک حیوان دیگر به بدن انسان منتقل شده است.

برخی از نظریه‌پردازان گفته‌اند مار ممکن است میزبان‌ واسطه‌ای این ویروس بوده باشد و این ویروس سپس از طریق فروشگاهی در شهر «ووهان» که اقدام به تهیه غذا از گوشت حیوانات مختلف می‌کند به بدن انسان انتقال یافته است.

این پژوهش اکنون در مقاله جدید دانشمند کانادایی رد شده است. او به آزمایش برروی ژنوم بیش از ۱۲۰۰ ویروس از خانواده کرونا ویروس جدید پرداخته است.

او می‌گوید رشته‌های ویروس جداشده از مارها اختلاف بسیار زیادی با ویروس کرونای جدید دارد و نمی‌توان آن را به عنوان حلقه مفقوده در انتقال ویروساز خفاش به انسان در نظر گرفت.

این پژوهشگر گفته جد ویروس کرونای جدید و جدیدترین خویشاوند آن یعنی ویروس کرونای موجود در بدن خفاش‌ها روده سگ‌سانان را آلوده کرده و بعد باعث تکامل سریع ویروس در بدن این جانداران و انتقال آن به انسان شده است.

پژوهشگر کانادایی تأکید می‌کند این یافته بر اهمیت نظارت در سگهای وحشی در امر مبارزه با ویروس کرونای جدیدتاکید دارد.