۰ نفر

از بین بردن تومورهای سرطانی با کمک یک پروتئین

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۰۵
کد خبر: 430246
از بین بردن تومورهای سرطانی با کمک یک پروتئین

پژوهشگران دانشگاه پردو با کمک یک پروتئین، روش جدیدی برای از بین بردن تومورهای سرطانی ابداع کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۱۸ گزارش شد که ۳۲۴ هزار نفر از مردان آمریکا، جان خود را در اثر ابتلا به سرطان از دست دادند. مرگ بیشتر این افراد، در اثر ابتلا به سرطان‌های ریه، پروستات و روده بزرگ بود.

نکته مهم اینجاست که درصد قابل توجهی از این سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع، قابل پیشگیری و درمان خواهند بود. اکنون دانشمندان "دانشگاه پردو"(Purdu University)، درمان جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند رشد تومور را در سرطان‌های خاصی مانند پروستات مهار کند.

"مارکسا فیگوردو"(Marxa Figueiredo)، استادیار علوم پزشکی دانشگاه پردو و سرپرست این گروه پژوهشی گفت: ما نوعی درمان طراحی کرده‌ایم که می‌تواند سلول‌های ایمنی بدن را برای از بین بردن سرطان به کار بگیرد و به ترمیم استخوان و بافت‌هایی که در اثر وجود تومور آسیب دیده‌اند، کمک کند.

وی افزود: یکی از بهترین ویژگی‌های این فناوری، این است که امید ما را برای درمان سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر نیز افزایش می‌دهد و می‌تواند به مهار رشد تومور و ترمیم استخوان نیز کمک کند.

پژوهشگران در این پروژه، از پروتئینی موسوم به "اینترلوکین ۲۷"(IL- 27) استفاده کردند و به نتایج خوبی در کاهش رشد تومور و توقف گسترش سرطان رسیدند. 

اینترلوکین- ۲۷، نوعی پروتئین است که توسط سلول‌های ایمنی بدن ترشح می‌شود و مانند یک پیام‌رسان شیمیایی عمل می‌کند. این پروتئین می‌تواند به سیستم ایمنی کمک کند تا سرطان و بیماری‌های دیگر را هدف قرار دهد.

فیگوردو ادامه داد: سلول‌های ایمنی طبیعتا به مناطقی از بدن جذب می‌شوند که سیگنال‌های بسیاری را از پروتئین‌هایی مانند اینترلوکین- ۲۷ جذب می‌کنند. ما با روش جدید خود می‌توانیم از این پروتئین برای تولید سیگنال‌هایی استفاده کنیم که سلول‌های سالم را به قسمت‌های مبتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر انتقال می‌دهند، تومورها را از بین می‌برند و روند ترمیم استخوان و بافت‌های آسیب‌دیده را آغاز می‌کنند.

به گفته فیگوردو، این فناوری جدید درمان، کاربردهای فراوانی را برای انسان‌ها و حیوانات مبتلا به انواع گوناگون سرطان از جمله سرطان پستان و ریه به همراه خواهد داشت.