۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد:

سیگاری‌ها در برابر کووید ۱۹ آسیب‌پذیرترند

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 429722
سیگاری‌ها در برابر کووید ۱۹ آسیب‌پذیرترند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: سیگار کشیدن موجب تماس انگشتان و سیگاری که به ویروس کرونا آلوده شود، موجب افزایش احتمال انتقال ویروس به دهان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شرایطی که موجب افزایش نیاز به اکسیژن یا کاهش توانایی بدن در استفاده مناسب از اکسیژن دریافتی شود، بیماران را در معرض خطر جدی ابتلا به اختلالات ریوی از جمله ذات‌الریه قرار می‌دهد. این در حالی است که  افراد سیگاری معمولا دچار بیماری‌های ریوی و تنفسی هستند و ظرفیت ریه آن‌ها در مقایسه با افراد غیرسیگاری کمتر است. این عوامل آسیب پذیری افراد سیگاری را در برابر ویروس جدید کرونا تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

علاوه بر این ته سیگارهایی که معمولا توسط افراد سیگاری در محیط رها می‌شوند، حاوی قطرات بزاق شخص سیگاری هستند و می‌توانند موجب شیوع ویروس کرونا و بیماری Covid-۱۹ در محیط‌های عمومی شوند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.