۰ نفر

کم‌کاری تیروئید به علت پشت میزنشینی!

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 428889
کم‌کاری تیروئید به علت پشت میزنشینی!

محققان به تازگی پی‌برده‌اند که پشت میز نشینی طولانی یکی از دلایل کم کاری تیروئید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، جالب است بدانید که شایع ترین علت نارسایی تیروئید ، التهاب آن است که به علت اشکال در سیستم ایمنی فرد ایجاد می شود و از علایم آن می توان به تحمل نکردن سرما،آهسته شدن حرکات، شکنندگی مو ، یبوست، بی حسی دست و پا، پف آلودگی صورت و در خانم ها خونریزی‌های شدید ماهانه و گرفتگی عضلات اشاره کرد. در ادامه مطلب نتایج تازه ترین یافته ها را در این باره به اطلاع خوانندگان صفحه سلامت می رسانیم :

به تازگی مشخص شده است که شیوع بیماری کم‌کاری تیروئید در بین افراد بزرگ سال پشت‌ میزنشینی که بین ۵۳ تا ۸۳ ساعت در هفته کار اداری انجام می‌دهند، دو برابر افرادی است که ساعات کاری آن‌ها ۳۶ تا ۴۲ ساعت در هفته است.

پژوهشگران کره جنوبی  با تجزیه و تحلیل اطلاعات دو هزار و ۱۶۰  کارمند تمام وقت ، میزان ابتلای این افراد به کم‌کاری تیروئید را با انجام آزمایش خون بررسی کردند.

نتایج نشان داد به ازای هر ۱۰ ساعت افزایش در مدت زمان کار هفتگی، می‌توان میزان متناسبی از افزایش موارد ابتلا به کم‌کاری تیروئید را شناسایی کرد.

  میزان شیوع در زنان بیشتر است

با این که میزان شیوع کم‌کاری تیروئید در بین زنان بیش از مردان است، محققان دریافتند افزایش ساعات کاری صرف‌نظر از جنسیت و جایگاه اجتماعی داوطلبان، به یک میزان موجب افزایش خطر ابتلا به این بیماری می‌شود.

   نقش هورمون های تیروئید در بدن

تیروئید غده‌ای کوچک در ناحیه گردن و مسئول ترشح دو هورمون مهم T3 و T4 است. این هورمون ها همراه جریان خون در سراسر بدن حرکت و وظایف مهمی چون سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند. این هورمون‌ها بر عملکرد تمام اعضای بدن از جمله قلب، مغز، عضلات و پوست تاثیر می‌گذارد. اگر میزان هورمون تیروئید کافی نباشد، بدن انرژی کمتری تولید می‌کند و به اصطلاح سوخت و ساز بدن کند می‌شود. استفاده از برخی داروهای درمان بیماری‌های قلبی، بیماری‌های روحی و سرطان  هم سبب کم کاری تیروئید می‌شود.

  علایم کم کاری تیروئید

خستگی

تمرکز ضعیف

خشکی پوست

یبوست

احساس سرما

نگهداری مایعات( تورم )

درد عضلانی و مفاصل

افسردگی

قاعدگی شدید در زنان

   علایم پر کاری تیروئید

 لرزش

اضطراب

ضربان قلب سریع

خستگی

عدم تحمل گرما

افزایش حرکات روده

افزایش تعریق

مشکلات تمرکز

کاهش وزن بی دلیل