۰ نفر

فواید بازی درمانی برای کودکان

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲:۰۰
کد خبر: 428810
فواید بازی درمانی برای کودکان

یک روانشناس فواید بازی درمانی برای کودکان را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی سپه‌وندی اظهار کرد: کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می‌کنند و به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می‌کنند، آنان نیز همین کار را به وسیله بازی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کودک در طول بازی توانایی حل مشکلات خود را پیدا می‌کند و به وسیله آن می‌تواند اعتماد به نفس و روحیه استقلال‌طلبی را در خود پرورش دهد.

سپه‌وندی ‌اضافه کرد: امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان روشی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می‌کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد:‌ بازی درمانی به کودکان کمک می‌کند تا بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حس کنند، با این هدف که ویژگی‌های روانی خود را بشناسند.

وی یادآور شد: درمانگر از طریق بازی درمانی یک موقعیت بازی را به صورت کلی ایجاد می‌کند که کودک بتواند ترس و تنش خود را بیرون بریزد، در حقیقت در بازی درمانی کودک «خود درونی اش» را نشان می‌دهد.

سپه‌وندی ‌افزود: از طریق بازی می‌توان نکات قوت و ضعف و مشکلات کودکان را شناخت و سپس به درمان و اصلاح مشکلات رفتاری آنان اقدام کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: بازی بهترین وسیله برای الفت و آشنایی با کودکان است و بدان وسیله به سادگی می‌توان با آنان ارتباط برقرار کرد.

وی گفت: کودک همچنین از طریق بازی روش زندگی و سازگاری با دیگران را می‌آموزد و به رعایت قوانین مقید می‌شود و داد و ستد اجتماعی را یاد می‌گیرد.