۰ نفر

سیگاری بودن تا چند درصد خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد؟

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبر: 427651
سیگاری بودن تا چند درصد خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد؟

طبق تحقیقات انجام شده، افرد سیگاری با خطرات بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا مواجه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محققان چینی دریافتند که یک چهارم از بیماران مبتلا به کروناویروس، یا سیگاری هستند یا تجربه سیگاری بودن در گذشته را دارند. در مقابل، تنها ۱۱ درصد از بیماران مبتلا، دارای علائم خفیف مانند سرفه و تب، سیگاری بودند.

یک مطالعه دیگر که توسط متخصصان ووهان انجام شده است، نشان می‌دهد که احتمال پیشرفت بیماری در سیگاری‌ها بیشتر است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که سلامت امروز افراد با سیگاری بودن آن‌ها ممکن است در خطر بیفتد و این افراد بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند.

اما با این حال، این داده‌ها بسیار کم قابل اطمینان هستند و پزشکان خواهان انجام آزمایش‌های بیشتر شدند. یک گروه از کارشناسان معتقدند که مدارک و شواهد برای محکوم کردن افراد سیگاری کم است و این داده‌ها بیشتر مبتنی بر فرضیات هستند و خواستار مدارک بیشتر برای اثبات این فرضیه شدند.

استعمال دخانیات به ریه آسیب می‌زند و خطر ابتلا به سایر عفونت‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا را افزایش می‌دهد.

    سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که ۳۰۰ میلیون نفر در چین سیگار می‌کشند-تقریبا یک پنجم از جمعیت این کشور و یک سوم از جمعیت کل جهان.

محققان بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان به این نتیجه رسیدند که تنها ۱.۴ درصد از ۱۴۰ بیمار بستری سیگاری بوده‌اند.

یا دونگ گائو و همکارانش در ژورنال آلرژی نوشتند: «جالب این جاست که فقط دو نفر سیگاری و هفت نفر دیگر، قبلا سیگاری بودند. از ۹ بیمار سیگاری، سه نفر علائم خفیف و شش نفر دیگر علائم شدید داشتند.»

محققان افزودند:«رابطه بین استعمال دخانیات و کروناویروس مشخص نیست. اما مشخصا نتیجه عفونت در افراد سیگاری شدیدتر است.

مطالعه دیگری که در مجله نیوانگلند منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۱.۸ درصد از بیماران دارای علائم خفیف، سیگاری‌های فعلی هستند. این میزان برای افرادی که بستری یا فوت شده‌اند، دوبرابر (۲۵.۸) درصد) بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که ۶۷ درصد از بیماران، مبتلا به سرفه هستند. علائم شایع دیگر شامل خستگی، سردرد و ایجاد خلط است.