۰ نفر

با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست!

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۸
کد خبر: 425562
با خیال راحت آب بنوشید؛ کرونایی در کار نیست!

ویروس مرموز کرونا این روز‌ها در همه مکان‌ها جا خوش کرده و مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است، اما بسیاری سوال می‌کنند که سرایت ویروس کرونا از طریق آب نیز امکانپذیر نیست که خوشبختانه پاسخ منفی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میثم جعفر زاده، مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تحت هیچ شرایطی در شبکه آبرسانی زنده نمی ماند، اظهار کرد: مردم نگران سرایت این ویروس از طریق آب نباشند؛ چرا که با وجود عملیات گندزدایی در فرایند تصفیه آب و کلر باقی مانده در آب هیچ گونه ویروسی در آن زنده نمی ماند.

وی افزود: حسب توصیه های سازمان بهداشت جهانی نیز موضوع کرونا در شبکه آب شرب مطرح نیست.

او با بیان اینکه در پسماند فاضلاب هم این ویروس وجود ندارد، گفت: با توجه به فرآیند تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب، احتمال زنده بودن و تکثیر این ویروس در پسماند نیز وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه هیچ کدام از استانهای کشور نباید نگران این مساله باشند، گفت: آبی که در کشور توزیع می شود کیفیت خوبی دارد و مردم با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

جعفرزاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در این روزها، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین توصیه پیشگیرانه مبارزه با کرونا، شست وشو با آب است، رعایت و مدیریت مصرف آب بسیار مهم و قابل توجه است. نکته بعدی نیز این است که در شرایط فعلی و علیرغم محدودیتها، کلیه پرسنل حوزه آب، از سدها تا شبکه توزیع آب با دقت تمام مشغول انجام وظیفه هستند تا در شرایط خاص این روزها خللی در تامین و توزیع آب شرب برای مردم ایجاد نشود.