۰ نفر

شیفت شبانه سلامت میانسالان را تهدید می‌کند

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۰
کد خبر: 423964
شیفت شبانه سلامت میانسالان را تهدید می‌کند

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است افرادی که شیفت شبانه دارند و هرشب به رختخواب نمی‌روند دست کم دو برابر بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است افرادی که شیفت شبانه دارند و هرشب به رختخواب نمی‌روند دست کم دو برابر بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

این بررسی نشان می‌دهد، کارگران و کارمندان بالای ۴۵ سال که ناچار به شیفت شبانه هستند و در پی آن خواب نامنظم دارند ممکن است از بیماری قلبی در امان نباشند.

تحقیقات بیانگر آن است افرادی که بیشترین زمان خواب نامنظم را دارند، دو برابر بیش از سایر افراد در خطر هستند؛ تقریبا 2 هزار زن و مرد در بزرگ‌ترین مطالعه ساعت خوابیدن شرکت داشتند.

این مطالعه تأکید می‌کند داشتن الگوهای منظم خواب می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک و سلامت عمومی بدن را تأمین کند.

این یافته‌ها که در ژورنال قلب و عروق منتشر شده نشان داد که حفظ الگوهای منظم خواب می‌تواند به همان اندازه که فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی سالم از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند، مؤثر باشد.

مایکل توئی، مدیر مرکز تحقیقات اختلالات خواب گفت: این مطالعه از آنجا که در نوع خود یکی از بزرگترین‌هاست، اهمیت دارد و به طور خاص این الگوهای خواب نامنظم را با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط می‌کند.