۰ نفر

کودکان بالاخره به کرونا مبتلا می‌شوند یا نه؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 422042
کودکان بالاخره به کرونا مبتلا می‌شوند یا نه؟

بنا به گفته محققان، کودکان برخلاف ویروس آنفلوآنزا در برابر ویروس کرونای جدید در خطر بسیار کمتری قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، با وجود اینکه ویروس کرونای جدید به شدت در سراسر دنیا در حال گسترش است و بیش از ۹۰هزار نفر را آلوده و جان حداقل ۳۰۰۰ نفر را گرفته است، پزشکان متوجه شدند، تعداد کمی از کودکان به این بیماری مبتلا شده‌اند و البته بیماری آن دسته از کودکان مبتلا هم بسیار خفیف است.

در چین که منشاء این ویروس است، فقط ۲,۴ درصد کودکان به ویروس کرونای جدید مبتلا و از میان آنها فقط ۰,۲ درصدشان واقعا بیمار شده بودند و بیماری باقی کودکان بسیار خفیف بوده است.

این وضعیت برخلاف بیماری آنفلوآنزاست که در فصول رایج این بیماری، کودکان بسیاری به این بیماری مبتلا می‌شوند و حتی ممکن است جان‌شان به خطر افتد.

اگرچه محققان دقیقا نمی‌دانند چرا کودکان نسبت به ویروس کرونای جدید مقاوم‌تر هستند، آنها بر این باورند این تفاوت در سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان نهفته است. سیستم ایمنی افراد با بالا رفتن سن‌شان، در مقایسه با قبل، ضعیف‌تر می‌شود و آنها به‌طور بالقوه در برابر بیماری‌ها حساس‌تر می‌شوند.

این وضعیت در بیماری‌هایی مانند آبله‌مرغان دیده می‌شود. آبله مرغان بزرگسالان بسیار سخت‌تر از کودکان است.

همچنین سیستم ایمنی بدن کودکان در مقایسه با بزرگترها، در برابر بیماری‌های جدید، محکم‌تر و بهتر عمل می‌کند. در واقع سیستم ایمنی بدن در دوران خردسالی دایما در معرض حملات مختلف است و آن به‌تدریج یاد می‌گیرد که چگونه واکنش‌های خود را تنظیم کند و به همین دلیل در برابر انواع بیماری‌زاها به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

همچنین کودکان به دلیل اینکه کمتر از بزرگسالان در معرض سیگار و آلوده‌کننده‌ها هستند، شش‌های سالم‌ و مقاوم‌تری دارند.

 کودکان در برابر ویروس کرونای جدید کمتر از بزرگسالان در خطر ابتلا قرار دارند.