۰ نفر

بهترین درمان کرونا اعلام شد

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
کد خبر: 419809
بهترین درمان کرونا اعلام شد

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوعی داروی ضد ویروسی و آزمایشی برای مقابله با مِرس و ابولا را در حال حاضر بهترین گزینه برای درمان کروناویروس جدید اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داروی ضد ویروسی "رمدزیویر" (Remdesivir)، یک داروی آزمایشی که برای مبارزه با ویروس ابولا تولید شده است، در حال حاضر تحت آزمایش کارآزمایی بالینی در مبتلایان کروناویروس در چین است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، انتظار می‌رود داده‌های این کارآزمایی آزمایشی طی چند هفته آینده در دسترس قرار گیرد.

بروس ایلوارد، معاون دبیرکل WHO در نشست مطبوعاتی خود در پکن اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک دارو برای درمان کروناویروس وجود دارد که تصور می‌شود واقعاََ موثر باشد و آن داروی ضد ویروسی "رمدزیویر" است.

شرکت Gilead Sciences در دو کارآزمایی از این دارو در بیماران "کووید-۱۹" با مقامات بهداشتی چین همکاری کرده است. سخنگوی این شرکت دارویی اعلام کرده که در حال حاضر دو مطالعه در حال انجام روی بیماران کووید-۱۹ است که یکی مربوط به بیماران شدید و وخیم بوده و دیگری مربوط به بیماران با حال عمومی متوسط است که نتایج هر دو مطالعه در ماه آوریل مشخص می‌شود.

در اوایل ماه جاری نیز موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا (NIH) اعلام کرد که داروی "رمدزیویر" می‌تواند از نوعی کروناویروس در میمون‌ها جلوگیری کند.

بنا بر گزارش سایت فارماسیتکال تکنولوژی، همچنین بر اساس داده‌های حاصل از مطالعه انجام شده توسط NIH، در صورتی که این دارو پیش از ابتلا به عفونت ناشی از سندرم تنفسی کروناویروس خاورمیانه (MERS-CoV) تجویز شود، می‌تواند از آن جلوگیری کند. هم‌چنین در حیوانات آلوده به این عفونت، "رمدزیویر" وضعیت آن‌ها را بهبود بخشید.