۰ نفر

برای لاغرشدن سونا برویم؟

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 419793
برای لاغرشدن سونا برویم؟

یکی از باورهایی که میان عامه مردم وجود دارد این است که برای آب کردن چربی‌های اضافه، استفاده از سونای خشک و بخار مفید است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، شاید همین باور باعث شده است مشتری‌های سنگین‌وزن زیادی برای خلاص‌شدن از دست چربی‌های اضافه خود به استخر و سونا پناه ببرند. اما آیا حضور چند ساعته و مستمر در سوناهای خشک و بخار می‌تواند کمکی به لاغر‌شدن افراد کند؟

  تفاوت سونای خشک و بخار

در سونای خشک درجه حرارت بین ۸۰ تا ۱۳۰درجه سانتی‌گراد است، ولی در سونای ‌تر به ندرت از ۵۰‌درجه تجاوز می‌کند. با این حساب تعرق در سونای خشک بیشتر است و در نتیجه دفع سموم زیرپوستی، افزایش گردش خون و بازشدن منافذ پوستی بهتر انجام می‌شود.

  آیا سونا باعث لاغری می‌شود؟

در پاسخ باید گفت بله اما حقیقت این است که شما در اتاق سونا عضله‌سازی‌ نخواهید کرد و همچنین میزان قابل توجهی کالری از دست نخواهید داد و بدن شما به‌علت تعریق، صرفا آب از دست خواهد داد. مقداری از این آب باید جایگزین شود چون در غیر این صورت بدن شما به‌شدت خشک خواهد شد؛ پس سونا یک روش سریع یا موقت برای کاهش وزن نخواهد بود.

  افزایش ضربان قلب

تأثیر سونا بر بدن همانند انجام تمرینات ملایم است. در طول یک جلسه سونا ضربان قلب ۵۰ تا ۷۵‌درصد افزایش می‌یابد که همان تأثیری است که تمرین فیزیکی ایجاد می‌کند. با توجه به این ویژگی، افرادی که دچار ناراحتی‌های قلبی هستند نباید به سونای خشک یا بخار بروند و بهتر است با حضور در استخر، تمرینات ورزشی که از سوی پزشک ارائه شده را دنبال کنند.

  کمک به کاهش ریزش مو 

 همانطور که گفته شد، کمک به کاهش استرس و مشکلات عصبی از فواید سونارفتن است. یکی از مهم‌ترین علت‌های ریزش مو هم استرس است. سونادرمانی به آرام‌ساختن اعصاب مرکزی کمک می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد و در نتیجه، زمینه‌های عصبی ریزش مو را از بین می‌برد. افرادی که دچار این مشکل هستند می‌توانند با سونادرمانی تا حدود زیادی از ریزش موی خود جلوگیری کنند.

  تقویت سیستم ایمنی بدن 

سونا علاوه بر اینکه یک شیوه سم‌زدایی بسیار کارآمد است، با القای حالت تب مصنوعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در برابر هجوم ویروس و باکتری‌ها افزایش می‌دهد. همچنین گرمای سونا روی گیرنده‌های درد تأثیر می‌گذارد و آستانه تحمل درد را بالا می‌برد.