۰ نفر

چطور مواد غذایی را از ویروس کرونا ضدعفونی کنیم؟

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 419490
چطور مواد غذایی را از ویروس کرونا ضدعفونی کنیم؟

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فریز مواد غذایی موجب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مینو محرز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فریز مواد غذایی موجب از بین رفتن ویروس کرونا می شود یا نه افزود: ویروس در مقابل فریز خیلی زود از بین می رود.
وی ادامه داد: همچنین ویروس در مقابل گرما نیز خیلی زود از بین می رود.
محرز خاطرنشان کرد: ویروس برای زنده ماندن احتیاج به سلول زنده و میزبان دارد و در محیط آزاد ممکن است تا چند ساعت زنده بماند.
فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره مدت زمان بقای ویروس کرونا در محیط آزاد اظهارداشت: چون اکنون تازه این اپیدمی شروع شده است مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا مشخص نیست اما ویروس های شبیه به آن، حداکثر تا ۴۸ ساعت قابلیت زنده ماندن دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده است.