۰ نفر

میوه‌ای که پوستش چربی سوز عالی است

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۵۷
کد خبر: 418762
میوه‌ای که پوستش چربی سوز عالی است

دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست یک میوه مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حد قابل توجهی بدن را در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر حفاظت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، جمله ای بسیار معروف :خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک دور نگه میدارد.

خوردن یک عدد سیب در روز می تواند چربی را از بین ببرد و به سلامتی شما کمک کند. دانشمندان دانشگاه آیووا یک ترکیب طبیعی در پوست سیب پیدا کرده اند که باعث سوختن کالری می شود و می تواند به طور چشمگیری میزان چاقی را کاهش دهد،مشکلی که در کشور استرالیا و کشور های غربی بسیار زیاد است. اسید اورسولیک، ماده مومی شکلی که در سیب یافت میشود، به عضله سازی کمک میکند و کلسترول و قند خون را کنترل میکند.محققان UI دریافتند که این ترکیب همچنین باعث افزایش توده عضلانی و چربی قهوه ای در بین موش ها شد، حتی زمانی که با غذا های پرچرب بالا تغذیه میشدند.

توده عضلانی و چربی قهوه ای برای سوختن کالری مفید هستند ؛ در این تحقیق، محققان چندین هفته به موش ها غذا های با چربی بالا میدادند و به نیمی از آنها پوست سیب نیز میدادند.آنها دریافتند که موش های که اسید اورسولیک موجود در پوست سیب را خورده بودند، وزن کمتری بدست آوردند و همچنین سطح قند خون و کلسترول آنها که مرتبط با بیماری کبد چرب یا چاقی است، ثابت ماند و افزایش نیافت.اسید اورسولیک همچنین باعث افزایش عضله اسکلتی میشود، چاقی، پیش دیابت و بیماری کبد چرب را نیز کاهش می دهد و به احتمال زیاد افزایش عضله برای توضیح اینکه این اسید چگونه چاقی را کاهش میدهد کافی است.

کودکانی که چربی قهوه ای بیشتری دارند، کالری بیشتری می سوزانند و به گرم ماندن بدن آنها کمک میکند در بزرگسالان همه چیز به جز مقدار کمی از چربی قهوه ای سلول ها، به چربی سفید تبدیل میشود که انرژی بیشتری را برای آنها ذخیره میکند از این رو کارشناسان مدت های زیادی است که به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش سطح چربی قهوه ای به منظور جلوگیری از چاقی هستند.

ما نمیدانیم که اسید اورسولیک چگونه باعث افزایش چربی قهوه ای میشود، مهم تر از همه اینکه ما نمیدانیم چگونه برای مردم مفید است و چه مزایایی دارد. گام بعدی ما این است که مشخص کنیم، آیا میتواند بهدرمان بیماری ها نیز کمک کند یا خیر. تحقیقات بعدی نشان داده است که مصرف سیب به کاهش خطر سکته مغزی ، سرطان روده ، سینه و حتی حملات قلبی کمک میکند. خوردن یک عدد سیب با پوست، منبع خوبی از فیبر است و حدود 53 کالری دارد. افزودن یک رژیم غذایی متعادل مانند سیب، ممکن است حتی در زمینه مزایایی که برای سلامتی روی بدن دارد، با ماهی نیز رقابت کند.

آیا خوردن پوست سیب برای شما مفید است؟

بعضی از مردم پوست سیب را دوست ندارند و بعضی دیگر، به دلیل احتباس آفت کش ها و یا موم ها آنها را می کنند اما اگر پوست سیب را نخورید، برخی از مواد مغذی مهم را نیز از دست خواهید داد. اگر آنرا درون سطل زباله بریزید، یک سوم کل فیبر از بین رفته است، شما همچنین تمام فولات سیب و بیشتر ویتامین E و ویتامین A را نیز ازبین می برید.

-فیبر در پوست سیب به میزان فراوانی یافت می شود

هر دو نوع فیبر - محلول و نامحلول - از خوردن پوست سیب دریافت میشود، اما حدود 77 درصد از کل مقدار غیر قابل حل است. فیبر نامحلول به دلیل محتوای آب زیاد از بروز مشکلات گوارشی به خصوص ابتلا به یبوست جلوگیری م ی کند.هنگامی که در دستگاه گوارش شما مخلوط می شود، فیبر محلول به ژلاتین تبدیل می شود و باعث می شود شما احساس سیر و پر بودن داشته باشید و جذب مواد مغذی را کاهش می دهد، و از بروز قند خون جلوگیری می کند و همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.پوست یک عدد سیب متوسط، حاوی 1.3 گرم فیبر است.

مواد مغذی و فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان موجود در پوست سیب:

پوست سیب حاوی حدود 72 درصد ویتامین E آنتی اکسیدان است و همچنین حاوی ویتامین K است که به استخوان سازی کمک می کند.پوست سیب همچنین حاوی تقریبا نیمی از کل آهن و فولات سیب است.سیب ها آنتی اکسیدان هایی را به نام فلاونوئیدها تولید می کنند که مولکول های بی ثبات را به نام رادیکال های آزاد خنثی می کنند تا از آسیب به سلول های سالم جلوگیری کنند.فلاونوئیدها همچنین می توانند از بیماری قلبی عروقی جلوگیری کنند و رشد سلول های سرطانی را مهار کنند. پوست سیب حاوی حدود 27.5 درصد از فلاونوئیدها در کل سیب است.

نگرانی درباره آفت کشها:

تولید کنندگان سیب از انواع آفت کش ها استفاده می کنند، که موجب نگرانی در مصرف آفت کش ها می شود که در پوست باقی می مانند.اکثر ادارات تغذیه، محصولات را قبل از حمل و نقل بررسی می کنند تا اطمینان حاصل شود که باقی مانده های آفت کش در سطوح ایمن و یا پایین تر از آن هستند.شستن میوه اغلب، اما نه لزوما همه، از هر گونه آفت کش ها باقی مانده را حذف می کند.

موم موجود بر روی پوست سیب:

سیب ها یک پوشش موم طبیعی تولید می کنند که ظاهر پودری روی پوست را نشان می دهد.یکی از نکاتی که باید در مورد واکس ها بدانید این است که آنها در دستگاه گوارش انسان غیر قابل هضم هستند. بدن انسان توانایی تجزیه و جذب اجزای مختلف این ترکیبات را ندارد. واکس ها بدون اینکه در ساختارشان تغییری ایجاد شود به سادگی از دستگاه گوارش ما عبور می کنند. واکس ها و موم های زیادی وجود دارد که به وسیله انواع گیاهان و جانوران تولید می شود.

این موم حاوی یک ماده سودمند اسکارسوریک است که رشد ماهیچه و کاهش وزن را در موش آزمایشگاهی تحریک می کند.پس از حذف، مقدار کمی از موم اضافی گاهی اوقات برای طولانی مدت زمان ذخیره سازی استفاده می شود.موم اگر به صورت خوراکی مصرف شود، امن است، اما بقایای آفت کش ها ممکن است زیر آن به دام افتاده باشد، بنابراین سیب را کاملا بشویید تا آلاینده های پوست را از بین ببرید.

تمیز کردن پوست سیب به درستی:

سیب را با صابون و مایع ظرفشویی نشویید، زیرا ممکن است که جذب پوست شوند. شما همچنین نباید سیب ها را در یک سینک یا کاسه آب بشوید، زیرا آلاینده ها می توانند از طریق آب پخش شوند.بیشتر موم و باقی مانده را با شستن سیب در آب سرد و خشک کردن آن با یک حوله کاغذی تمیز می کنید و از بین می برید.در صورت نیاز، آن را به آرامی با یک پارچه نرم یا برس سبزیجات پاکسازی کنید تا موم را کاملا پاک کنید و با خیال راحت از مزایای پوست سیب بهره مند شوید.