۰ نفر

آیا آب پرتقال واقعاً به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند؟

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۰۱
کد خبر: 418333
آیا آب پرتقال واقعاً به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند؟

در کودکی وقتی بیمار می شدیم بسیاری از مادران عادت داشتند فورا آب لیمو شیرین یا پرتقال برای ما آماده کنند. این یک عادت همگانی بود و اغلب ما نیز در سنین بزرگسالی همین عادت را ادامه دادیم. به نظر می رسد هدف مادران از آماده کردن آب پرتال، افزایش سطح ویتامین C برای افزایش سطح مقاومت بدن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، وقت آن است که یکبار و برای همیشه حقیقت را بررسی و کشف کنیم که ایا واقعا آب پرتقال به درمان سرماخوردگی کمک می کند یا خیر.

اول از همه ، ویتامین C اهمیت کلاسیک زیادی دارد  و آب پرتقال منبع عالی آن است. یک لیوان متوسط آب پرتقال حدود  124 میلی گرم ویتامین C را تأمین می کند ، که 165 درصد از مصرف روزانه ویتامین C برای زنان و حدود 140 درصد برای آقایان است. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از سلولها ، به ویژه گلبولهای سفیدWBC محافظت می کند. WBC در خط مقدم دفاع از بدن است و ویتامین C با ویروس های سرما و سایر میکروب ها می جنگند.

شکی نیست که ویتامین C در حفظ سیستم ایمنی قوی نقش اساسی دارد. با این وجود ، معلوم نیست که نوشیدن آب پرتقال در واقع دفاع از بدن را تقویت می کند یا خیر. مصرف مکمل ها به طور مداوم (حداقل روزانه 200 میلی گرم) طول سرماخوردگی را در بزرگسالان 8 درصد و در کودکان 14 درصد کاهش می دهد. با این حال ، هنگامی که مردم قرص ویتامین C را در اولین علامت سرماخوردگی مصرف کردند، کاهش مدت زمان سرما خوردگی یا کاهش علائم را تجربه نمی کنند.

اگرچه مقایسه ویتامین C به عنوان بخشی از آب پرتقال با مصرف قرص غیرممکن است ، اما می دانیم که هیچ ماده مغذی خاصی سیستم ایمنی ضد گلوله را ایجاد نمی کند. آب پرتقال مواد مغذی متعددی را ارائه می دهد که ممکن است به شما در مبارزه با سرماخوردگی کمک کند علاوه بر ویتامین ها ، آب پرتقال یک مایع است. همانطور که می دانید آب به حفظ دمای بدن کمک می کند و مواد مغذی را در بدن منتقل می کند. یک مطالعه جدید نشان داد که در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی ، آب و سایر نوشیدنی ها ، آب پرتقال تعادل مایعات بهتری را ایجاد کرده و به بدن کمک می کند پتاسیم بیشتری را حفظ کند.

آب پرتقال حاوی برخی کاروتنوئیدها است .کاروتنوئیدهای موجود در آب پرتقال دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند و به کاهش التهاب کمک می کنند و این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.